اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت مرکز بهداشت قم

کودکان در «دهکده سلامتی» آموزش می‌بینند

خبرگزاری فارس: بازی رایانه‌ای «دهکده سلامتی» به منظور آموزش مسائل بهداشتی به کودکان در نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای قم ارائه شد.

کودکان در «دهکده سلامتی» آموزش می‌بینند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای مرکز بهداشت استان قم با مشارکت دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم در راستای آموزش مسائل پزشکی و بهداشتی به کودکان اقدام به تهیه یک نرم‌افزار آموزشی و سرگرمی کرده است.

این نرم‌افزار با عنوان «دهکده سلامتی» برای کودکان سه تا 12 سال طراحی شده است که در آن مسائل مختلف در ارتباط با بهداشت فردی با زبان بازی به کودکان آموزش داده می‌شود.

در مجموعه دهکده سلامتی 15 بازی رایانه‌ای برای آموزش بهداشت فردی در حوزه‌هایی مانند شست‌وشوی دست، مسواک زدن، تغذیه سالم و دیگر مسائل مرتبط با حوزه سلامت گنجانده شده است.

علاوه بر این 15 مجموعه شعر و قصه در این نرم‌افزار برای درونی کردن آموزش‌های بهداشتی برای کودکان استفاده شده است.

بخش سفره‌خانه سنتی در مجموعه دهکده سلامتی تلاش می‌کند عادات غذایی جامعه را از طریق آموزش ارزش‌های غذایی به کودکان اصلاح کند.

در این بخش به هر غذا که در سفره یک ایرانی وجود دارد، یک نمره مثبت یا منفی داده می‌شود که از این طریق کودک به مضر یا مفید بودن هر ماده‌ غذایی پی می‌برد.

بخش دیگر این نرم‌افزار درمانگاه نام دارد که در این بخش کودک با باید و نبایدهایی که در موقعیت بیماری با آنها روبه‌رو است، آشنا می‌شود. 

انتهای پیام/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول