اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تاکید کرد

گسترش کتابخانه‌های عمومی در مناطق حاشیه و روستا‌ها

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بر گسترش کتابخانه‌های عمومی به ویژه در مناطق حاشیه شهر و روستا‌ها و نیز تمرکززدایی کتابخانه‌ها از مرکز شهر تاکید کرد.

گسترش کتابخانه‌های عمومی در مناطق حاشیه و روستا‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، سیاست‌های اتخاذ شده برای توسعه کتابخانه‌ها را مثبت ارزیابی کرد و با قدردانی ویژه از مسئولان کتابخانه‌های عمومی خوزستان، اظهار داشت: از مسئولان امر می‌خواهیم کتابخانه‌ها را به عنوان مکان‌های فرهنگی بسیار پر استفاده به ویژه برای قشر جوان و نوجوان در همه جای شهر راه اندازی کنند و امکان دسترسی آحاد و اقشار مختلف مردم را به این مکان‌ها فراهم نمایند.

وی به نمازگزاران توصیه کرد: کتاب‌هایی را که خوانده شده و اکنون در منزل بدون استفاده و کاربرد هستند، احتکار نکنند و به کتابخانه‌های عمومی و نیز کتابخانه مساجد تحویل دهند تا شاهد هر چه پربار‌تر شدن مخزن کتابخانه‌ها باشیم.

خطیب جمعه اهواز تاکید کرد: نگذاریم کتاب‌های خوانده شده در کتابخانه منازل و ادارات باقی بماند، بلکه با اهدای آن‌ها، امکان استفاده دیگر افراد از آن کتاب‌ها را هم فراهم کنیم.

 

*معمم شدن 130 طلبه جوان

امام جمعه اهواز با اشاره به برخی برنامه‌هایی که هفته گذشته به مناسبت عید سعید غدیر برپا شد، مهم‌ترین آن‌ها را عمامه گذاری طلاب جوان حوزه‌های علمیه ذکر کرد و گفت: به همین مناسبت 130 نفر از طلاب به کسوت روحانیت نائل آمدند.

موسوی جزایری تصریح کرد: طلاب جوانی که مراتب علمی آن‌ها در حد معمم شدن بود، ملبس به لباس روحانیت شدند و بدین ترتیب، مردم شهر و روستا‌ها از وجود این روحانیون بهتر می‌توانند مستفیض شوند.

وی طلاب را سربازان امام زمان (عج) و حوزه‌های علمیه را اردوگاه‌های امام عصر (عج) توصیف کرد و افزود: حوزه‌های علمیه خوزستان و به طور خاص حوزه علمیه اهواز، پیشرفت‌های بسیار خوبی در سال‌های اخیر داشته‌اند و حوزه اهواز جزو حوزه‌های درجه یک کشور محسوب می‌شود که می‌توان به آن افتخار کرد.

موسوی جزایری خاطرنشان کرد: حوزه علمیه اهواز به دلیل مراتب علمی بالا و پویایی طلاب آن بار‌ها مورد تشویق مقام معظم رهبری، مراجع و علمای والا مقام قرار گرفته است.

 

*آمادگی برای ماه محرم

خطیب جمعه اهواز همچنین با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم، گفت: باید از هم اکنون خود را برای این ایام آماده کنیم.

موسوی جزایری تاکید کرد: مساجد، هیئت‌های مذهبی، تکایا و حسینیه‌ها باید بهتر از سال‌های گذشته و با آمادگی و شور و معرفت نسبت به این مراسم، خود را آماده کنند تا از این خوان پربرکت حسینی مستفیض شویم.

 

*تکریم بازنشستگان

امام جمعه اهواز همچنین با اشاره به 20 آبان روز ملی خانواده و تکریم بازنشستگان، گفت: افرادی که پس از 30 سال از شغل خود در مسند اداری بازنشسته می‌شوند، نیروی بیکار نیستند و تجربه زیادی دارند که باید از آن استفاده شود.

موسوی جزایری افزود: افراد سالخورده و بازنشسته باید تجارب خود را در اختیار دیگران به خصوص جوانان قرار دهند و از کارآمدی و دانش این نیرو‌ها به نحو شایسته در جاهای مختلف استفاده شود.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول