اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور صورت گرفت

آغاز به کار گروه کودکان ترافیک یار در شهرری

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 20 تهران از آغاز به کار دانش‌آموختگان قوانین راهنمایی و رانندگی بوستان ترافیک این منطقه در قالب «کودکان ترافیک یار» خبر داد.

آغاز به کار گروه کودکان ترافیک یار در شهرری

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20، علیرضا اسفراینی‌نژاد اظهار داشت: 60 دانش‌آموخته قوانین راهنمایی و رانندگی بوستان ترافیک این منطقه در قالب «کودکان ترافیک یار» معرفی و آغاز به کار کردند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 20 تهران با اشاره به اینکه کودکان ترافیک یار دارای کارت شناسایی هستند، خاطرنشان کرد: کودکان بالای چهار سال بعد از دریافت 52 ساعت آموزش در زمینه مفاهیم ترافیکی که به صورت غیر مستقیم و از طریق شعر، قصه‌گویی، فیلم و انیمیشن به آنها ارائه می‌شود، به عنوان کودکان ترافیک یار معرفی می‌شوند که توانایی تذکر قوانین راهنمایی و رانندگی درست را به اطرافیان و خانواده خود دارند.

وی هدف از این طرح را تبدیل کودکان به شهروندان قانونمند برشمرد و تصریح کرد: کودکان جزو آسیب‌پذیرترین عابران پیاده هستند که اگر به روش صحیح تحت آموزش‌های لازم قرار بگیرند علاوه بر رفع این آسیب، در امر ترویج فرهنگ مفاهیم ترافیکی نیز نقش ارزنده‌ای دارند.

اسفراینی‌نژاد با اشاره به اینکه شهروندان بدون مراجعه به بوستان ترافیک نیز می‌توانند تحت آموزش‌های لازم قرار بگیرند خاطرنشان کرد: سامانه اینترنتی آموزش از راه دور بوستان ترافیک به نشانی www.childrentraffic.ir با محوریت کودکان، والدین و آموزگاران ترافیکی راه‌اندازی شده است و در دسترس شهروندان قرار دارد.

بر پایه این گزارش، معرفی بوستان ترافیک، گالری تصاویر ترافیکی، مقالات ترافیکی، خاطره پلیس، پرسش و پاسخ، ترافیک شهرری و تجربه‌های خوانندگان از بخش‌های جانبی این سامانه است که شهروندان با مراجعه به آن می‌توانند از مطالب آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول