اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کارگروه تخصصی حمل و نقل گلستان خبر داد

آمادگی بخش حمل و نقل گلستان برای عملیات زمستانه

خبرگزاری فارس: دبیر کارگروه تخصصی حمل و نقل استان گلستان از آمادگی بخش حمل و نقل گلستان برای عملیات زمستانه خبر داد.

آمادگی بخش حمل و نقل گلستان برای عملیات زمستانه

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گلستان، حسین محبوبی در این نشست اظهار داشت: از آذر ماه هر سال، اکیپ‌های امدادرسانی دستگاه‌های ذیربط به طور رسمی در مکان‌های مورد نظر مستقر می‌شوند و عملیات امدادرسانی و بازگشایی راه‌ها را انجام می‌دهند.

اگر چه نیروهای امدادرسانی بخش حمل و نقل گلستان از ماه‌ها قبل به دلیل شرایط ناپایدار جوی استان مشغول خدمت‌رسانی به هم استانی‌ها هستند اما طی نشستی آمادگی رسمی خود را برای عملیات زمستانه اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی راه‌ها و امدادرسانی از وظایف اصلی اعضای این کارگروه است تصریح کرد: با تامین و افزایش اعتبارات، وظایف محوله به نحو مطلوب‌تری انجام خواهد شد.

دبیر کارگروه تخصصی حمل و نقل استان گلستان افزود: سیلاب‌های فصل تابستان امسال و سال‌های گذشته، خسارات فراوانی به راه‌های استان وارد کرد که برای بازسازی و رفع مشکلات آنها به اعتبارات بازسازی نیاز است.

محبوبی ادامه داد: پیش‌بینی‌های هواشناسی نیز به تدارک و استقرار به موقع این اکیپ‌ها در مناطق بحرانی کمک شایان توجهی می‌کند.

مدیریت بحران اداره کل راه و شهرسازی گلستان، همچنین، خریداری تجهیزات راداری هواشناسی، معرفی نماینده‌ای از دستگاه‌های عضو کارگروه به اداره کل هواشناسی برای اطلاع مستمر از وضعیت آب و هوای استان و مطلع ساختن فرماندهان پلیس راه از شرایط جوی استان به ویژه در مواقع بحرانی را به عنوان مصوبات این کارگروه برای هماهنگی بیشتر در عملیات زمستانه مطرح کرد.

به گفته محبوبی بازدیدهای منطقه‌ای دستگاه‌های عضو کارگروه از نقاط حساس و بحرانی راه‌های استان، ضمن آشنایی با این مناطق، منجر به رفع و کاهش مشکلات موجود در آنها و انجام مطلوب‌تر و ساده‌تر عملیات امدادرسانی در بحران‌های زمستانه می‌شود.

شرایط جوی امسال ویژه است

سرپرست مدیریت راهداری راه و شهرسازی گلستان نیز با بیان اینکه شرایط جوی سال جاری نسبت به سال‌های گذشته ویژه است گفت: با اینکه کمبود اعتبار، اجرای بسیاری از برنامه‌های زمستانه را تحت‌الشعاع قرار داده اما آمادگی لازم برای انجام عملیات راهداری زمستانه به ویژه در مناطق کوهستانی با امکانات موجود فراهم است.

غلامعلی بارانی ادامه داد: با توجه به تنوع اقلیمی استان، کسب اطلاعات نقطه‌ای و منطقه‌ای هواشناسی منجر به بهره‌برداری مناسب از امکانات راهداری در شرایط خاص و بحرانی زمستان می‌شود.

به گفته بارانی همکاری دستگاه‌های اجرایی نیز، توان امدادی نیروهای راهداری را افزایش می‌دهد.

در ادامه این نشست، اعضای کارگروه به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند که گزارش پیش‌بینی هواشناسی استان در طول زمستان و ارائه راهکارهای لازم برای چگونگی هماهنگی امکانات امدادرسانی در این فصل از مهمترین آنها بود.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول