اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند:

22 هکتار از مساحت شهر بیرجند فضای سبز است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند گفت: 22 هکتار از مساحت شهر بیرجند را فضای سبز تشکیل می‌دهد.

22 هکتار از مساحت شهر بیرجند فضای سبز است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، امیر ابراهیم‌زاده صبح امروز در جمع مسئولان شهرداری بیرجند به سرانه فضای سبز شهروندان بیرجندی اشاره و اظهار کرد: سرانه فضای سبز برای هر شهروند بیرجندی 11.6 مترمربع است و حدود 22 هکتار از مساحت شهر بیرجند را فضای سبز تشکیل می‌دهد که معادل 11 درصد مساحت شهر است.

وی گفت: اجرای روش‌های نوین آبیاری فضای سبز شهری گامی موثر به منظور بهسازی و بهبود کیفیت فضای سبز است که در این مجموعه مورد توجه قرار گرفته است.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند افزود: مهم‌ترین عملیات نگهداری فضای سبز شهری در ماه‌های گرم سال با توجه به توزیع نامتوازن نزولات جوی طی سال و بروز پدیده خشکسالی، بحث آبیاری است.

ابراهیم‌زاده با اشاره به اجرای طرح‌های بازپیرایی و توسعه فضای سبز شهری در سال‌های اخیر و همچنین تغییر شرایط جوی و محدودیت‌های منابع آبی استفاده از روش‌های نوین آبیاری در فضای سبز شهری را گامی موثر در بهسازی و بهبود کیفیت فضای سبز شهری و افزایش بهره‌وری از منابع آبی عنوان کرد.

وی جداسازی سامانه‌های آبرسانی، آبیاری فضای سبز از آب آشامیدنی و طراحی شبکه آبیاری با استفاده از آب خام به منظور تامین نیاز فضای سبز را از اولویت‌های این مجموعه ذکر کرد.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند با اشاره به خشکسالی‌های اخیر استان گفت: توسعه استفاده از روش‌های آبیاری نوین در بیرجند می‌تواند در حل مشکلات ناشی از خشکسالی بسیار اثرگذار باشد.

ابرهیم‌زاده ادامه داد: با توجه به مشکلات ناشی از کم‌آبی طی سال‌های اخیر برنامه‌های گسترده‌ای برای اجرای طرح‌های آبیاری‌ قطره‌ای و بارانی در فضاهای سبز شهر بیرجند به اجرا درآمده است.

* جداسازی آبیاری 87 درصد از فضاهای سبز بیرجند از آب آشامیدنی

وی با اشاره به لزوم توسعه سامانه‌های ویژه آبیاری فضای سبز افزود: در حال حاضر بیش از 87 درصد از فضاهای سبز بیرجند تحت پوشش شبکه‌های آبیاری ویژه فضاهای سبز قرار دارد و از آب شرب جداسازی شده است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول