اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی خبرداد

راه‌اندازی نخستین کتابخانه مشارکتی انقلاب و دفاع مقدس در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از راه‌اندازی نخستین کتابخانه مشارکتی انقلاب و دفاع مقدس در خراسان جنوبی خبر داد.

راه‌اندازی نخستین کتابخانه مشارکتی انقلاب و دفاع مقدس در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد قریب ظهر امروز در جمع مسئولان کتابخانه‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی این کتابخانه ایجاد مکانی برای مطالعه آثار مرتبط با تاریخ انقلاب و دفاع مقدس است.

وی افزود: با توجه به اینکه تاکنون کتابخانه مشارکتی در زمینه دفاع مقدس و انقلاب در خراسان جنوبی وجود نداشته است راه‌اندازی این کتابخانه کمک موثری در گسترش طرح‌های دفاع مقدس در استان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه این کتابخانه تا پایان سال جاری در استان راه‌اندازی می‌شود، گفت: راه‌اندازی این کتابخانه در کنار پارک موزه دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس است.

قریب یادآورشد: نهاد کتابخانه‌های عمومی در تامین تجهیزات و منابع به اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کمک می‌کند.

* عضویت رایگان بازنشستگان در کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی

وی تصریح کرد: همزمان با هفته کتاب عضویت بازنشستگان و خانواده‌های آنها در کتابخانه‌های عمومی استان رایگان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه نخستین روز هفته کتاب به عنوان تکریم بازنشستگان نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: بازنشستگان با مراجعه به کتابخانه‌ها در این روز می‌توانند به صورت رایگان در کتابخانه‌ها عضو شوند.

قریب با بیان اینکه بازنشستگان در مقایسه با سایر اقشار جامعه اوقات فراغت بیشتری دارند، ادامه داد: مطالعه محدود به دوره زمانی خاصی نبوده و کتابخوانی در هر دوره سنی بصیرت و آکاهی آدمی را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه عضویت رایگان برای بازنشستگان در کتابخانه‌های عمومی سطح استان رایگان است، گفت: مدت زمان این عضویت رایگان محدود است.

قریب یادآورشد: مسابقات کتابخوانی زیادی هم برای مراجعان در هفته کتاب در نظر گرفته شده است که متقاضیان با مراجعه به کتابخانه‌ها می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

* اجرای طرح مبادله کتاب در کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از اجرای طرح مبادله کتاب همزمان با هفته کتاب در کتابخانه‌های استان خبرداد.

قریب افزود: با توجه به اینکه ممکن است منابع در بعضی از کتابخانه‌ها بیشتر از حد مورد نیاز باشند و یا بعضی از منابع در یک کتابخانه برای امانت درخواست نشوند و در کتابخانه دیگر برای امانت درخواست زیادی وجود داشته باشد نهاد کتابخانه‌های عمومی در راستای خدمت‌رسانی بهتر به مراجعان تصمیم به اجرای طرح مبادله کتاب در کتابخانه‌های استان را دارد.

وی با بیان اینکه این طرح در طول سال تداوم دارد، تصریح کرد: این طرح بر غنای منابع کتابخانه‌ها افزوده و سبب می‌شود مراجعان در کتابخانه‌های بیشتری بتوانند از منابع نفیس بهره‌مند شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی ادامه داد: این طرح برای نخستین بار است که در کشور اجرا می‌شود.

قریب یادآور شد: اجرای طرح مبادله کتاب زمینه‌ساز همکاری هر چه بیشتر کتابخانه‌های عمومی با یکدیگر در سطح استان می‌شود.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول