اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد

ارسال 12 پرونده احتکار به تعزیرات حکومتی استان قم

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از تشکیل 12 پرونده احتکار خبر داد و گفت: این پرونده‌ها به ارزش بیش از 14 میلیارد ریال به تعزیرات حکومتی استان قم برای رسیدگی قضایی ارسال شد.

ارسال 12 پرونده احتکار به تعزیرات حکومتی استان قم

احمدرضا سمیعی‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم از اعمال نظارت جدی بر اصناف و اماکن گوناگون خبر داد و بیان کرد: در یک ماه گذشته 12 پرونده تخلف در زمینه احتکار در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تشکیل شد.

وی اقلام احتکار شده را لوازم خانگی، خودرو، قند و شکر، چای و رب گوجه فرنگی عنوان کرد و گفت: ارزش ریالی پرونده‌های احتکاری 14 میلیارد و 375 میلیون و 508 هزار ریال ارزیابی شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از دیگر تخلفات انجام شده را پنهان کردن و امتناع از عرضه کالا دانست و بیان کرد: 14 پرونده در زمینه برنج، روغن نباتی، لوازم خانگی، باطری خودرو و آرد در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تشکیل شد.

وی ارزش ریالی این پرونده‌های تخلفاتی را 2 میلیارد و 726 میلیون و 525 هزار ریال اعلام و بیان کرد: این پرونده‌ها پس از ارزیابی کارشناسان برای رسیدگی قضایی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

سمیعی‌نسب اعلام نکردن موجودی کالا را از دیگر تخلفات دانست و تصریح کرد: پنج پرونده در این ارتباط تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: متخلفان مقدار بسیار فراوانی برنج، حبوبات، روغن نباتی، قند و شکر، پودر شوینده، چای، پنیر، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، میلگرد و آهن‌آلات را در انبارها ذخیره کرده و از اعلام موجودی انبارهای خود به بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خودداری کردند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به ارزش ریالی پرونده‌های تخلفات تشکیل شده در ارتباط با خودداری از اعلام موجودی انبار تصریح کرد: ارزش ریالی تخلفات یاد شده 852 میلیون و 727 هزار ریال ارزیابی شده و این پرونده‌ها برای رسیدگی قضایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی با اشاره به تعداد تخلف عرضه خارج از شبکه تصریح کرد: شش پرونده در این زمینه تشکیل شده که دو پرونده آن مربوط به عرضه غیر مجاز آرد و چهار پرونده دیگر مربوط به عرضه غیرمجاز نفت کوره بود.

سمیعی‌نسب ارزش ریالی این پرونده‌های تخلفاتی را 6 میلیارد و 512 میلیون و 638 هزار ریال ذکر و خاطر نشان کرد: متخلفان به دلیل وضعیت آشفته بازار در تلاش بودند به سودجویی پرداخته و کالاهای یاد شده را با قیمتی گزاف در بازار به فروش برسانند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول