اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه شهرستان هریس:

کتابخانه‌ها به امکانات روز مجهز شوند

خبرگزاری فارس: امام‌جمعه شهرستان هریس گفت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، کانون‌های فرهنگی مساجد باید به عنوان یک مجموعه مستقل در کشور فعالیت کنند و کتابخانه‌ها نیز به امکانات روز مجهز شوند.

کتابخانه‌ها به امکانات روز مجهز شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از هریس، قهرمان احمدی عصر امروز در جمع مسئولان و مردم هریس اظهار کرد: بحث کتاب و کتابخوانی همچنان یکی از مسائل مهم و اصلی فرهنگی کشور محسوب می‌شود چراکه یکی از مهمترین راه‌حل‌ها برای ارتقای فرهنگ عمومی یک جامعه، مطالعه کتاب، مطبوعات و منابع اطلاعاتی مفید بوده و همچنین صدور انقلاب اسلامی و آرمان‌های والای آن به ملل جهان از طریق کتاب قابل انجام است.

وی مهمترین عنصر حفظ و گسترش انقلاب‌های جهان را انتشار وسیع و گسترده کتاب‌هایی با قابلیت و کیفیت بالا که در بردارنده مضامینی همسو با اهداف و ایدئولوژی آن انقلاب‌ها بوده‌اند، ذکر کرد.

احمدی افزود: توسعه کتاب و کتابخوانی یک ضرورت ملی و انقلابی است و بنابر فرمایش مقام معظم رهبری کتابخوانی یک واجب دینی است.

وی میزان مطالعه در هر جامعه را نشان‌دهنده رشد و تعالی فرهنگی و تمدن آن جامعه دانست و خاطرنشان کرد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، کانون‌های فرهنگی مساجد باید به عنوان یک مجموعه مستقل در کشور فعالیت کنند و کتابخانه‌ها نیز به امکانات روز مجهز شوند.

امام جمعه هریس در ادامه افزود: علامه حضرت آیت‌الله محمدحسین طباطبایی‌(ره) یکی از مفاخر علمی و معنوی در جهان اسلام است که در میان گنجینه‌ها و مفاخر شیعه، شخصیت کهکشان‌وار و بی‌نظیری دارد.

وی ادامه داد: علامه طباطبایی‌(ره) به قرن معاصر شرف بخشیده و کرسی علم و فرزانگی ایشان در حکمت، فلسفه، عرفان، تفسیر قرآن و چندین رشته دیگر از علوم، مهد پرورش چهره‌های برجسته علم و تقوا گردیده است و بحث پیرامون شخصیت والای ایشان جز در پیرامون قرآن کریم و عترت طاهرین علیهم‌السلام ممکن نیست زیرا ایشان عمری را در خدمت این دو یادگار ارزشمند پیامبر اعظم‌(ص) بودند.

احمدی، علامه طباطبایی را وارث علم گذشتگان و عصاره حوزه کهن نجف و حاصل عمر اساتید برجسته آن حوزه مبارکه بر شمرد و گفت: به حق باید گفت تفسیر شریف المیزان مرحوم علامه طباطبایی‌(ره) که حاصل زحمات 20 ساله ایشان است، در عالم اسلام تفسیر منحصر به‌فردی است.

مشاور استاندار در امور روحانیت عامل موفقیت علامه را نظم در کار، استقامت و پشتکار و اخلاص و پاکی نیت عنوان کرد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول