اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد:

80 درصد مشکلات بیکاری منشأ روستایی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر مشکلات روستائیان برطرف شود نزدیک 80 درصد مشکلات بیکاری در سطح استان کاهش می‌یابد.

80 درصد مشکلات بیکاری منشأ روستایی دارد

اردلان زینل‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: تعاونی‌ها به عنوان زیرگروه بخش خصوصی به ایجاد اشتغال و تولید ملی در سطح کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام می‌کنند که تعاونی‌های سهام عدالت در این راستا می‌توانند مؤثر واقع شوند.

زینل‌زاده دهیاران را به عنوان حلقه اتصال دولت و مردم دانست و گفت: دهیاران جهت انتخاب اعضای تعاونی‌های سهام عدالت به علت پراکندگی در روستاها اطلاع‌رسانی کاملی انجام دهند چراکه دولت تعاونی‌ها را به عنوان پایه توسعه روستاها و شهرها می‌داند.

این مسئول اذعان کرد: تمام تعاونی‌هایی که در زمینه‌های صنعت، خدمات و کشاورزی فعالیت می‌کنند از رانت دولتی استفاده می‌کنند و پایگاهی برای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در روستاها هستند.

زینل‌زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه زمینه فعالیت این تعاونی‌ها زیاد بوده در صورت تشکیل آنها در سطح استان می‌توانند مثمر ثمر واقع شوند.

* سرمایه‌گذاری نکردن از مشکلات بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد است

وی گفت: کهگیلویه و بویراحمد با 14.9 درصد بیکاری از استان‌های با نرخ بیکاری بالا بوده که عمده مشکلات بیکاری در این استان به سرمایه‌گذاری نکردن برمی‌گردد و همچنین سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته نتوانسته مشکلات اشتغال را کاهش دهد.

این مسئول عنوان کرد: هدف دولت تنها اعطای وام به متقاضیان نبوده بلکه از تسهیلات ارائه شده باید کارگاهی جهت ایجاد راه‌اندازی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: دهیاران اقشار مختلف و کم درآمد را شناسایی کرده تا تسهیلات جهت شغل و درآمد به آن‌ها ارائه شود چراکه اگر مشکلات روستائیان برطرف شود نزدیک 80 درصد مشکلات بیکاری در سطح استان کاهش می‌یابد.

زینل‌زاده خاطرنشان کرد: اگر مسئولین به جای آسفالت کردن راه‌های روستایی زمینه اشتغال در روستاها را فراهم می‌کردند تا از میزان مهاجرت به شهرها جلوگیری شود اکنون بسیاری از مشکلات اشتغال وجود نداشت.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول