اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس آذربایجان‌غربی خبر داد

تحقق کمتر از 30 درصد اعتبارات ملی در حوزه نوسازی مدارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس آذربایجان‌غربی گفت: در سال جاری تنها 30 درصد اعتبارات اختصاص‌یافته کشوری در حوزه نوسازی مدارس به این استان تحقق‌یافته است.

تحقق کمتر از 30 درصد اعتبارات ملی در حوزه نوسازی مدارس

فریبرز اسمعیل‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اعتبارات عمرانی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان از محل اعتبارات عمرانی استان 270 میلیارد ریال و از محل طرح ملی تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی 400 میلیارد ریال است.

وی افزود: کمتر از 30 درصد اعتبارات ملی استان اختصاص‌یافته است که در صورت پرداخت اعتبارات تکمیل پروژه‌های آموزشی به سرعت انجام می‌گیرد.

اسمعیل‌زاده نیاز آذربایجان‌غربی برای رسیدن به میزان متوسط کشوری را 2 هزار و 400 کلاس درس دانست و عنوان کرد: میانگین کشوری تراکم دانش‌آموزی در کلاس در مدارس شهری کشور 29 نفر و در مدارس شهری آذربایجان‌غربی 42 نفر است.

این مقام مسئول از تهیه 180 کانکس کلاس درسی برای مناطق کم برخوردار و روستایی استان خبر داد و گفت: با توجه به کمبود مدارس روستایی و اجرای نظام 3-3-6 تعداد 180 کانکس کلاس درسی با تجهیزات کامل برای مناطق روستایی و کم ‌برخوردار تهیه شده است.

وی با بیان اینکه برای افزایش فضاهای آموزشی در روستاها 2 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار اختصاص‌یافته است، اظهار کرد: کانکس‌های راه‌اندازی شده به صورت سیار نیست و این کلاس‌ها به صورت اضطراری و در راستای استفاده موردی در این مناطق تهیه شده و قابلیت جابه‌جایی دارد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید تعداد 151 پروژه آموزشی و پرورشی با 789 کلاس درس و شش باب سالن ورزشی با زیربنای کل 90 هزار و 531 مترمربع و 340 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات عمرانی استانی و ملی توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان تکمیل و تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

اسمعیل‌زاده افزود: تعهدات خیران مدرسه‌ساز در چهاردهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان افزون بر 210 میلیارد ریال بوده است که هم اکنون تکمیل 15 طرح مردمی و مشارکتی جدید با 100 کلاس درس از محل مشارکت خیران نیز در استان در حال اجراست.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود با ساخت کلاس‌های مورد نیاز طی برنامه پنج ساله تراکم دانش‌آموزی استان در کلاس‌ها به میانگین کشوری برسد.

اسمعیل‌زاده در زمینه تراکم دانش‌آموزان در مدارس استان یادآور شد: تراکم دانش‌آموز در مدارس روستایی کشور 16 نفر و در مدارس روستایی آذربایجان‌غربی 19 نفر است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول