اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت آموزش و پرورش آبیک صورت می‌گیرد

برپایی 283 نمایشگاه کتاب در مدارس آبیک

خبرگزاری فارس: کارشناس فرهنگی و هنری اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک از برپایی 283 نمایشگاه کتاب در مدارس این شهرستان خبر داد.

برپایی 283 نمایشگاه کتاب در مدارس آبیک

حسین محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: از 283 نمایشگاه کتاب، 163 نمایشگاه کتاب در مدارس ابتدایی، 66 نمایشگاه در مدارس راهنمایی و 54 نمایشگاه در مدارس متوسطه در هفته کتاب و کتاب‌خوانی برپا می‌شود.

وی افزود: بیش از 10 هزار جلد کتاب در زمینه‌های ورزشی، علمی، ادبی، دینی، رمان، پزشکی با 261 میلیون و 200 هزار ریال و یک‌هزار و 200 عنوان در 283 نمایشگاه در مدارس شهرستان آبیک توزیع شده است.

این مسئول ادامه داد: به دلیل حجم جذب کتاب و تعداد نمایشگاه‌ها در مدارس، شهرستان آبیک بیشترین نمایشگاه‌های استان قزوین را به خود اختصاص داده است.

کارشناس فرهنگی و هنری اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک تصریح کرد: نمایشگاه کتاب از امروز به مدت یک هفته در مدارس این شهرستان برپاست ولی قابل تمدید است.

محمدی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم شعر به طور مشاعره، دعوت از نویسندگان در مدارس راهنمایی و متوسطه، بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌های عمومی در شهر آبیک و کتابخانه‌های مساجد در روستاها، نقاشی همگانی دانش‌آموزان با عنوان کتاب در مدارس، برگزاری جشن کتاب و هدیه کتاب به دانش‌آموزان و هدیه کتاب از سوی دانش‌آموزان از برنامه‌هایی است که در هفته کتاب در مدارس شهرستان آبیک اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: کتاب‌های موجود در 283 نمایشگاه در مدارس شهرستان آبیک با 20 درصد تخفیف به فروش می‌رسند.

وی اضافه کرد: آمار کتاب در مدارس شهرستان آبیک به ازای هر دانش‌آموز 7.6 عدد است که این رقم در استان قزوین 9 کتاب است و این در حالی است که استاندارد در کشور به ازای هر نفر هفت کتاب است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیش از 12 هزار دانش‌آموز در مدارس شهرستان آبیک مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول