اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان:

ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی در بوشهر ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان گفت: حلقه مکمل اقتصادی شدن معادن دشتستان ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی در بندر بوشهر است.

ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی در بوشهر ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان ابوالقاسم محمدزاده بعد از ظهر امروز در نشست مسئولان دشتستان اظهار داشت: دشتستان دارای موقعیت خاصی در استان در زمینه معدن و صنعت است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان حلقه مکمل اقتصادی شدن معادن دشتستان را ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی در استان بوشهر برشمرد و افزود: با تلاش و سعی مسئولان و تعامل مناسب بخش خصوصی موانع این بخش در حال برطرف شدن است.

محمدزاده ابراز داشت: حجم معادن بالایی در دشتستان وجود دارد که به‌دلیل کمبود نقدینگی شرکت‌ها، افزایش هزینه ماشین‌آلات و نبود زیرساخت پایانه صادراتی در حداقل ظرفیت در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به برخی از مشکلات معدن‌کاران خاطر نشان کرد: معادن استان با 4 میلیارد تن ذخایر قطعی از جمله اقلام صادراتی است که علاوه بر فراوانی در عرضه، خریداران متعددی در کشورهای همسایه دارد ولی چالش عمده این حوزه، علی‌رغم 727 کیلومتر مرز آبی استان نبود اسکله اختصاصی برای دپو و بارگیری به مقاصد صادراتی است.

محمدزاده بیان کرد: امیدوار هستیم در سال حمایت از تولید ملی و به منظور جبران نیازهای ارزی در شرایط موجود، دسترسی به بازار وسیع کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله تامین نیازهای کشور قطر در توسعه فضاهای لازم برای مسابقات سال 2022 جام جهانی فوتبال، در نقطه میانی استان که دسترسی آسان به معدن شهرستان‌های دشتستان و دشتی دارد و همچنین به‌ دلیل عمق مناسب سواحل،با مساعدت دولت و مشارکت بخش خصوصی در قالب یک کنسرسیومی از فعالان عرصه تولید و صادرکنندگان مواد معدنی، پایانه اختصاصی صادرات مواد معدنی با پسکرانه مناسب با لحاظ اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله کشور احداث شود.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر نیز در این جلسه گفت: مقرر شده است این جلسات ماهانه در شهرستان‌ها برگزار شود تا با احصاء مشکلات و تهیه پیشنهادات و ارائه به مرکز بتوانیم از ظرفیت معادن به‌عنوان یکی از شاخص‌های توسعه استان استفاده بهینه به‌عمل آوریم.

رسول گورکی اظهار داشت: ‌برای دسترسی به سوخت، همه معدن‌کاران باید در سایت تجارت آسان ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول