اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور کتابخانه‌های لرستان خبر داد

100 بسته فرهنگی در سطح روستاهای لرستان توزیع می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور کتابخانه‌های استان لرستان گفت: به مناسبت هفته کتاب 100 بسته فرهنگی در سطح روستاهای لرستان توزیع می‌شود.

100 بسته فرهنگی در سطح روستاهای لرستان توزیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، تیمور احمدوند عصر امروز در جلسه نهضت مطالعه مفید در لرستان با تبریک هفته کتاب گفت: این بسته‌های فرهنگی شامل کتاب و مجموعه‌های فرهنگی و آموزشی است که در این هفته توزیع می‌شوند.

وی در ادامه برنامه‌های هفته کتاب را عنوان کرد و افزود: در این هفته تجلیل از کتابداران فعال، رسانه‌های برتر در حوزه کتاب و کتابداری، نشست خبری با رسانه‌ها و تقدیر از انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان انجام می‌شود.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان لرستان گفت: هفته کتاب فرصتی مغتنم برای توجه و تفکر بیشتر حوزه کتاب و کتابخوانی و همچنین ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشور است.

وی عضویت رایگان در کتابخان‌های عمومی، تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی، تقدیر از کتابداران برتر، هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی را از جمله برنامه‌های هفته کتاب در لرستان است، عنوان کرد.

احمدوند با بیان اینکه تقدیر از فرمانداران و شهرداران فعال در عرصه فعالیت‌های کتابخانه‌ها به خصوص بحث نیم درصد شهرداری‌ها از دیگر برنامه‌های این هفته است، گفت: تجلیل از دو کتابدار نوجوان لرستانی به عنوان جوانترین کتابداران کشور، تجلیل از کتابدار روشندل بروجردی و برگزاری جشن کتاب با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش لرستان، برگزاری ایستگاه‌های مطالعه و کتابخوانی در سطح شهرها، تقویت کتابخانه‌های شهری و روستایی نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل امور کتابخانه‌های استان لرستان گفت: بنابر یک تفاهمنامه بین امور کتابخانه‌ها و دولت قرار بوده است، در یک پروسه دو ساله تعداد 50 پروژه کتابخانه در مناطق محروم و روستایی جانمایی و احداث شوند.

وی افزود: با همکاری همه مسئولان محلی و خیرین بالغ بر 50 نقطه شناسایی و مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

احمدوند در ادامه گفت: رونمایی از کتاب‌های تازه منتشر شده، تجلیل از اعضای انجمن خیرین کتابخانه‌ساز، زمینه‌سازی برای توسعه و تقویت کتابخانه‌های مستقر در ادارات و برگزاری ایستگاه‌های دائم کتابخوانی و مطالعه از دیگر اقدامات این هفته است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول