اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی:

3 زائر به خاطر همراه داشتن مواد مخدر از تشرف به خانه خدا بازماندند

خبرگزاری فارس: جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه 664 زائر سرزمین وحی در این استان به حج تمتع مشرف شدند، گفت: صرفاً سه نفر به خاطر داشتن مواد مخدر از این سفر معنوی بازماندند.

3 زائر به خاطر همراه داشتن مواد مخدر از تشرف به خانه خدا بازماندند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا یزدان‌پناه بعد از ظهر امروز در نشست اتاق فکر دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی اظهار کرد: این افراد اهل شهرستان‌های شیروان و اسفراین هستند.

وی با تاکید بر اینکه به تمام این زائران آموزش‌های پیشگیری از حمل مواد مخدر و مجازات‌های سخت عربستان آموزش داده شده بود، گفت: با این وجود سه نفر از استان به خاطر داشتن مقادیری اندک مواد و آن هم برای مصرف در ایستگاه پروازی مشهد متوقف و از اعزام به موسم حج بازماندند.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی با اشاره به ممنوع‌الخروج شدن این زائران و تشکیل پرونده‌ ادامه داد: عربستان قوانین سختی را برای حاملان مواد مخدر به این کشور وضع کرده است و اکنون شماری از حجاج کشورها به خاطر حمل مواد مخدر در زندان‌ها به سر می‌برند.

به گفته وی بر اساس این قوانین داشتن یک گرم مواد مخدر موجب حبس ابد زائر خواهد شد.

یزدان‌پناه همچنین کشف بیش از یک گرم مواد مخدر در عربستان را موجب صدور حکم اعدام برای حمل کننده برشمرد و گفت: انتقال مواد مخدر از سوی زائران در واقع سبب ضربه و خدشه به نظام و کشور می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مسافران اعم از مسافران زیارتی و سیاحتی، با دستگاه پیشرفته مانند بادی اسکنر در فرودگاه‌های کشور کنترل می‌شوند، یادآور شد: با اعمال کنترل‌های مناسب در حج تمتع امسال، هیچ زائر خراسان‌شمالی در عربستان سعودی به خاطر همراه داشتن مواد مخدر دستگیر نشده است.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی همچنین بر مشارکت همه دستگاه‌ها برای ریشه‌کنی معضل مواد مخدر تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها در مورد ابلاغیه مبارزه با مواد مخدر مسئول هستند، یادآور شد: بنا به فرمایش رهبری بحث مبارزه با مواد مخدر یک جهاد بزرگ است که بر همین اساس عزم ملی و همه‌جانبه نیاز دارد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول