اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انجمن ادبیات داستانی خراسان‌رضوی:

داستان‌نویسان معاصر به سوژه‌های قرآنی توجه کنند

خبرگزاری فارس: مسئول انجمن ادبیات داستانی خراسان‌رضوی گفت: داستان‌نویسانی که امروز از نبود سوژه سخن می‌گویند، باید بدانند که قرآن سرشار از سوژه‌های ناب برای داستان‌نویسی است و باید به این سوژه‌ها توجه بیشتری شود.

داستان‌نویسان معاصر به سوژه‌های قرآنی توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید سعید موسوی پیش ازظهر امروز در نشست هم‌اندیشی داستان‌نوسان با محوریت داستان‌های قرآنی در نمایشگاه بزرگ ناشران ایران در مشهد اظهار داشت: توجه نویسندگان به تفاسیر قرآن و فهم زبان عربی به داستان‌‌نویسی قرآنی کمک زیادی می‌کند، نخستین چیزی که در داستان‌نویسی می‌توان از قرآن اقتباس کرد، موضوع و سوژه داستان کوتاه و رمان است، زیرا قرآن منبع عظیمی است که موضوعات جدید همواره در آن یافت می‌شود.

وی افزود: قرآن مملو از سوژه‌های تاریخی، اجتماعی، اخلاقی، عرفانی است و اگر کسی بخواهد در این زمینه‌ها کار کند هرگز با کمبود سوژه روبه‌رو نمی‌شود.

مسئول انجمن ادبیات داستانی خراسان‌رضوی تصریح کرد: هدف از برگزاری این نشست‌ها در واقع این است که داستان‌نویسان بتوانند بر اساس آیات قرآن دست به تولید داستان کوتاه و رمان بزنند که این هم برای خود نویسنده رشد و تعالی را در پی دارد و هم مخاطبان و خوانندگان با فضای معنوی قرآن آشنا می‌شوند.

موسوی با اشاره به اینکه در این زمینه کار چندانی صورت نگرفته است، افزود: امیدواریم این مسئله داستان‌های قرآنی و بحثی که مطرح شده در سطح کشور و در بین تمام داستان‌نویسان ما فراگیر شود.

وی گفت: موضوعاتی در قرآن وجود دارد که هنوز بکر و دست‌نخورده است و اگر داستان‌نویسی بخواهد می‌تواند از هر آیه قرآن دریایی از معنا را کشف کرده و به‌صورت داستان و رمان عرضه کند.

انتهای پیام/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول