اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دوم اسفندماه در تبریز صورت می‌گیرد

برگزاری نخستین کنفرانس ملی بهسازی بافت شهری در مجاورت گسل‌های فعال

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز گفت: نخستین کنفرانس ملی بهسازی و مقاوم‌سازی بافت شهری در مجاورت گسل‌های فعال دوم و سوم اسفند‌ماه توسط شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین کنفرانس ملی بهسازی بافت شهری در مجاورت گسل‌های فعال

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین اظهار کرد: به دنبال برگزاری موفق نخستین کنفرانس بین‌المللی ساخت و ساز شهری در مجاورت گسل‌های فعال که با حضور بیش از یک‌هزار نفر از اساتید داخلی و خارجی، دانشجویان و متخصصان کشور در شهریورماه سال گذشته برگزار شد، شهرداری تبریز  نخستین کنفرانس ملی بهسازی و مقاوم‌سازی بافت شهری در مجاورت گسل‌های فعال را روزهای دوم و سوم اسفند‌ماه برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این کنفرانس تاکید کرد: با توجه به اینکه زمین‌لرزه یک امر طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است که همواره آسیب‌های جانی و مالی زیادی بر جا می‌گذارد و نمونه آن را در 21 مردادماه امسال در منطقه ارسباران (اهر، ورزقان و هریس)، شاهد بودیم باید در نحوه طراحی و اجرای انواع سازه‌ها، بهسازی و مقاوم‌سازی ابنیه‌های شهری دقت بیشتری صورت گیرد تا باعث کاهش خطرات اینگونه حوادث باشیم.

شهردار تبریز تلاش برای مدیریت هدفمند و نظارت اصولی و دقیق بر روند ایجاد و توسعه ساخت و سازهای شهری در راستای مقاوم‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری ابنیه شهری بر روی گسل‌های فعال جهان را مهم ارزیابی کرد و گفت: شهر تبریز به عنوان یکی از شهرهای واقع بر روی گسل فعال زلزله جهان و شهری که بیشترین آسیب‌ها را از زلزله دیده است، میزبان این کنفرانس است؛ امیدواریم بتوانیم از رهگذر این کنفرانس به نتایج و برکات سودمندی در امر مدیریت روند ایجاد و توسعه ساخت و سازهای شهری بر روی گسل‌ها و یا مقاوم‌سازی ابنیه در برابر زلزله و دیگر بلایای طبیعی دست پیدا کنیم.

نوین همچنین به محورهای نخستین کنفرانس ملی بهسازی و مقاوم‌سازی بافت شهری در مجاورت گسل‌های فعال اشاره کرد و گفت: ارزیابی آسیب‌پذیری لرزه‌ای سازه‌ها، ترمیم، نوسازی و مقاوم‌سازی سازه‌ها، بهسازی و مقاوم‌سازی سازه‌های تاریخی و فرسوده شهری در مقابل زمین‌لرزه‌ها، ژئوتکنیک لرزه‌ای و مطالعه رفتار گسل‌های فعال، شریان‌های حیاتی، سازه‌های غیر ساختمانی و صنعتی، آنالیز مخاطرات لرزه‌ای، ریزپهنه‌ای و کاربرد فناوری‌های نوین در مدیریت بحران از مهم‌ترین محورهای این کنفرانس است.

وی ابراز امیدواری کرد؛ نتایج این کنفرانس در بخش عملی و کاربردی به عنوان نقشه راهی منسجم و کارآمد برای مدیریت بهتر و هدفمند بحران در مواقع بروز بلایای طبیعی مورد استفاده مدیران شهری تبریز قرار گیرد.

نوین خاطرنشان کرد: این کنفرانس با حمایت مالی شهرداری تبریز و پشتیبانی علمی اساتید و متخصصان دانشگاه‌های معتبر کشور در شهر تبریز برگزار می‌شود.

نوین از تمام متخصصان، کارشناسان، پژوهشگران و دانشمندان مراکز علمی و تحقیقاتی داخل و خارج کشور دعوت کرد تا با شرکت در این کنفرانس و ارائه آخرین دستاوردهای علمی و اجرایی خود شهرداری تبریز را در هرچه بهتر برگزار کردن نخستین کنفرانس ملی بهسازی و مقاوم‌سازی بافت شهری در مجاورت گسل‌های فعال یاری کنند.

انتهای پیام/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول