اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز برگزار شد

همایش عوامل مؤثر در پیشگیری از جرم در قزوین

خبرگزاری فارس: همایش عوامل مؤثر در پیشگیری از جرم و عوامل مؤثر در تعیین کیفری با حضور اساتید و وکلای دادگستری در قزوین برگزار شد.

همایش عوامل مؤثر در پیشگیری از جرم در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین در این همایش که پیش از ظهر امروز در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، حجت‌الاسلام اسماعیلی استاد حوزه و دانشگاه، محمدی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و وکیل پایه یک دادگستری، غلامحسین دارایی جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین، مسئولان و رؤسای کلانتری و نمایندگان و کارشناسان حقوقی، دانشجویان و دانش آموختگان رشته وکالت نیز حضور داشتند.

در این همایش که به نوعی نخستین نشست مشاوره توسط اساتید و وکلای استان بود، بیان شد که مردم از قشر تحصیل‌کرده وکلا با توجه به چشم‌انداز افق آینده برای ساخت ایرانی بهتر در راستای عدالت بهتر انتظارات زیادی دارند.

حجت‌الاسلام علی اسماعیلی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران که دکترای علوم قرآنی از حوزه علمیه و کارشناسی ارشد تربیت بدنی از دانشگاه تهران را در کارنامه تحصیلی خود دارد با اشاره به نقش حیا در جامعه گفت: اگر در جامعه دینی بتوان حیا را تقویت کرد، خیلی از راه‌های ارتکاب جرم کاهش می‌یابد و نقشی اساسی در پیشگیری از جرایم خواهد داشت.

وی اضافه کرد: تجربه نشان داده که جرم و جنایت در ماه‌های مبارک به مراتب کم‌تر می‌شود و همین امر اثبات می‌کند که با تقویت معنویت و از یاد نبردن پروردگار عالم پاکی نفس می‌تواند نقش مهم و سازنده‌ای را در کم کردن آثار جرم در جامعه در پی داشته باشد.

در این همایش همچنین فیروز محمدی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه در قانون جزا در همه دنیا بیشترین تفکر در توزیع جرم و مسئولیت اجرای آن است، عنوان کرد: نیمی از حقوق کیفری تحمیل مجازات است.

در پایان این همایش دانشجویان و کارشناسان حقوقی و وکلا در طرح پاسخ و پرسش در قالب بحث تخصصی عوامل مؤثر در پیشگیری از جرم  و عوامل مؤثر در تعیین کیفری با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول