اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی: ـ 2

امام راحل آیینه جهان‌نمای شواهد ربوبی در مبانی عرفانی است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امام راحل آیینه جهان‌نمای شواهد ربوبی در مبانی عرفانی است.

امام راحل آیینه جهان‌نمای شواهد ربوبی در مبانی عرفانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سید جواد موسوی‌هوایی عصر امروز در اختتامیه 225 گروه مطالعاتی، پژوهشی مسجدمحور در محل مهدیه مشهد اظهار کرد: برای رسیدن به کمال و تقرب الهی نیازمند واسطه‌هایی هستیم و زیارت ائمه معصوم گامی بزرگ در جهت دستیابی به کمال است.

وی افزود: زیارت در معنای عمیق و حقیقی خود حرکت از نفس به کمال و نقص به تعالی است و این ممکن نیست مگر در اوقیانوس زیارت ائمه معصوم غسل تطهیر بجا آوریم.

موسوی‌هوایی در رابطه با آداب تطهیر و زیارت جهت دستیابی به تقرب الهی خاطرنشان کرد: زیارت عرفانی یعنی تطهیر نفس، تطهیر روح، تطهیر جسم، تطهیر ظاهر، تطهیر باطن، تطهیر فر، تطهیر ضمیر و مجموع این طهارت از انسان آیینه‌ای با عنوان بازتاب دهنده شواهد ربوبی می‌سازد.

وی ادامه داد: امام راحل خود آیینه جهان‌نمای شواهد ربوبی در امر زیارت عرفانی به شمار می‌رود، امام راحل با نگاهی عرفانی به مسئله زیارت، افق عمیقی در تصمیمات و چشم‌اندازهای بزرگ خود لحاظ می‌کردند و امروز نام ایشان، یاد ایشان، آرمان و اندیشه‌های امام مرهون نگاه عرفانی و ارادت ایشان به اهل بیت و زیارت است.

موسوی‌هوایی مشهد مقدس را قطب مهمی در جذب زائران کشور و جهان اسلام دانست و یادآور شد: مشهد سهم عظیمی در تبیین آداب زیارت و میزبانی زائران دارد و امروز تأثیرات شگرف هم‌جواری با حرم امام رضا (ع) را در حضور مستمر مساجد در عرصه‌های فرهنگی و دینی شاهد هستیم.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با ابراز خرسندی از رشد چشمگیر فعالیت کانون‌های مساجد خراسان رضوی اظهار کرد: ارائه کارهای مطالعاتی و پژوهشی در مساجد که امام راحل از آن تعبیر به سنگر اسلام کردند تحول عظیمی در مقابله جدی با توطئه‌ها و برنامه‌های فتنه‌آمیز استکبار است.

وی اضافه کرد: گروه‌های مطالعاتی و پژوهشی مسجدمحور باید تمام تمرکز و توانمندی خود را در جهت القاء و تفهیم معنای واقعی زیارت و جایگاه توسل در زندگی فردی و اجتماعی در سطح جامعه قرار دهد. 

موسوی‌هوایی با اشاره به کیفیت مطلوب آثار مطالعاتی و پژوهشی مسجدمحور گفت: آثار ارائه شده مطالعاتی و پژوهشی مسجدمحور با موضوع زیارت و آداب میزبانی در سطح مطلوبی قرار داشته و این آثار منبع مستندی در جهت تبلیغ زیارت و محورهای آن در سطح جامعه است.

وی یادآور شد: از آثار پژوهشی زیارت می‌توان کاربردهای متعددی برای تبیلغ زیارت و تبیین جایگاه عرفان در زیارت و نقش آن در تقرب الهی، با ساده‌سازی و تفکیک سطوح سنی و تحصیلی انجام داد.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی حضور بیش از 2 هزار نفر را در گروه مطالعاتی و پژوهشی مسجدمحور خراسان رضوی را نقطه امیدواری در ترویج فرهنگ زیارت در همجواری حریم رضوی دانست و خاطرنشان کرد: استقبال بی‌نظیر جوانان فعال مساجد خراسان رضوی در طرح عظیم مطالعاتی و پژوهشی زیارت و آداب میزبانی، مبیین حرکت جوانان در مسیر انقلاب و نظام دینی کشور است.

وی با بیان اینکه سنگرهای اسلام نباید خالی از جوانان مساجد باشد تأکید کرد: مساجد با عنوان پایگاه و سنگر اسلام نیازمند حضور مستمر جوانان مسجدی و انقلابی است؛ فعالیت علمی پژوهشی دینی و فرهنگی جوانان در مسجد سبب درماندگی و ضعف دشمنان اسلام می‌شود.

موسوی‌هوایی معاون پژوهشی آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امامت مبدأ دستگیری بشر برای رسیدن به فیض الهی بوده و به طریقی امام فیاض الهی است و در این مسیر هرکس به زعم تلاش خود از این چشمه فیض سیراب می‌شود.

انتهای پیام/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول