اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار نقدی در دیدار با آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

رزمایش بزرگ بسیج ‌برگزار می‌شود/بسیج ‌مشکلات اقتصادی را ریشه‌یابی می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین از برگزاری رزمایشی به مناسبت هفته بسیج در همه استان‌های کشور خبر داد‌.

رزمایش بزرگ بسیج ‌برگزار می‌شود/بسیج ‌مشکلات اقتصادی را ریشه‌یابی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سردار محمدرضا نقدی عصر امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم‌شیرازی از مراجع تقلید در قم با اشاره به سوابق بسیج در ایران ابراز کرد: پس از جنگ نیز با وجود تهدیدات دشمنان، آمادگی‌های دفاعی بسیج حفظ شده است.

وی از برگزاری رزمایشی به مناسبت هفته بسیج در همه استان‌های کشور خبر داد و افزود: محور اصلی کار بسیج در دوران حاضر امور فرهنگی بوده و تاکنون این مسئله در ابعاد مختلف و گسترده‌ به انجام رسیده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق جنگی جنوب و غرب کشور گفت: بازسازی واقعه غدیر از دیگر اقداماتی است که سپاه و بسیج در سال جاری در بیش از 100 شهر سامان‌دهی کردند.

وی ادامه داد: در شهرهای مختلف ایران مردم زیادی از این برنامه استقبال کرده و در مراسم خطبه‌خوانی غدیر شرکت کردند.

نقدی با بیان اینکه در برخی از مناطق کشور اهل سنت نیز در بازسازی واقعه غدیر شرکت کرده و به تماشای آن هم نشستند عنوان داشت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند غدیر باید مظهر وحدت مسلمانان باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به 7 هزار بانوی شهید ایرانی خاطر نشان کرد: باید این شهدا را به عنوان الگوهای صحیح به مردم به ویژه زنان و دختران معرفی کنیم به همین دلیل قصد داریم کنگره زنان شهید را در سطح ملی برگزار کنیم.

وی گفت: برنامه‌های قرآنی و مسابقات سراسری از دیگر اقدامات بسیج خواهد بود ضمن اینکه حلقه‌های صالحین نیز در مساجد تشکیل شده‌اند و در هر حلقه حدود 15 نفر از بسیجیان زیر نظر مربیان و سرمربیان زبده به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

نقدی با بیان اینکه طلاب در حلقه‌های صالحین عضویت دارند خاطر نشان کرد: تجربه نشان داده که حضور در این حلقه‌های معرفتی، فعالیت بهتر طلاب، مبلغان، دانشجویان و سایر اقشار را در محیط کار در پی داشته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: آشنایی با قرآن و معارف این کتاب آسمانی، آشنایی با احکام شرعی، انس با زندگی و سیره شهدا و نیز گوش سپردن به فرمایشات مقام ولایت در کنار حل مسائل و مشکلات اعتقادی با استفاده از کتاب‌های مفید جزئی از برنامه‌های حلقه‌‌های صالحین است.

وی با اشاره به فعالیت 2700 حلقه معرفتی از این دست در قم ابراز کرد: این کار در واقع ستون فقرات فعالیت‌های بسیج مستضعفین بوده و تأثیرات خوبی نیز داشته است.

نقدی با تاکید بر تداوم فعالیت گروه‌های جهادی بسیجی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان گفت: به زودی نیمی از 1700 واحد مسکونی که ساخت آن‌ها به سپاه و بسیج واگذار شده بود به بهره‌برداری خواهند رسید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فعالیت‌های عمرانی و ورزشی بسیج در سراسر کشور افزود: فردا و با حضور سرلشکر فیروزآبادی 470 پروژه ورزشی ویژه جوانان و عموم علاقه‌مندان افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: بسیج اقدامات خود را به بهترین نحو انجام می‌دهد و در این مسیر نیازمند دعای خیر علما و مراجع تقلید بوده و از محضر آن‌ها نیز استفاده لازم را خواهد برد.

نقدی با بیان اینکه در طول سال بیش از 200 عنوان کتاب در خصوص شهدای روحانی تألیف و منتشر می‌شود گفت: درباره اقتصاد مقاومتی نیز بسیج سعی در ریشه‌یابی این مسئله و ترویج آن دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: در ماه‌های محرم و صفر از روحانیون و مداحان خواسته شده است مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی مانند مصرف کالاهای داخلی و پرهیز از اسراف و تجمل‌گرایی را گوشزد کرده و مردم را به رعایت این شاخصه‌ها تشویق کنند.

وی با بیان اینکه به ازای هر 5 هزار دلار واردات یک شغل از دست می‌رود عنوان داشت: چنانچه جلوی واردات بی‌رویه گرفته شود می‌توان بیکاری را در کشور ریشه‌کن کرد بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها بهره ببریم تا فرهنگ کار و تلاش در جامعه نهادینه شده و مردم را با مزایای جلوگیری از واردات آشنا کنیم.

انتهای پیام/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول