اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ماه محرم

1200 روحانی و مبلغ دینی به مناطق مختلف آذربایجان‌غربی اعزام می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، گفت: همزمان با فرارسیدن ماه محرم‌الحرام، 1200 روحانی و مبلغ دینی به مناطق مختلف آذربایجان‌غربی اعزام می‌شوند.

1200 روحانی و مبلغ دینی به مناطق مختلف آذربایجان‌غربی اعزام می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد فخری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن ماه محرم‌الحرام یک‌هزار و 200 روحانی و مبلغ دینی به مناطق مختلف شهری و روستایی آذربایجان‌غربی جهت برگزاری مراسمات و آیین‌های عزاداری اعزام می‌شوند.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: 400 نفر از مبلغان اعزامی به مناطق مختلف استانی، روحانیان اعزامی از مرکز مدیریت حوزه علمیه قم هستند و 800 نفر از مبلغان بومی برای برگزاری مناسبت‌های این ماه با سازمان همکاری خواهند داشت.

فخری همچنین خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری هر چه بهتر مراسمات سوگواری سالار شهیدان، 320 هیئت مذهبی در سطح استان ساماندهی شده‌اند.

وی با بیان اینکه هم اینک ویژه برنامه‌های استقبال از ماه محرم در بیشتر مساجد و حسینیه‌های استان از سوی هیئت‌های مذهبی در حال برگزاری است، گفت: اعلان عزای حسینی در شهرستان ارومیه نیز 22 آبان ماه جاری با حضور مردم ولایی برگزار می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت توجه به برگزاری هر چه کیفی‌تر مراسمات عزاداری امام حسین(ع) گفت: باید تلاش شود تا با استفاده از منابع فقهی و روایی مستند و تبیین درست فلسفه قیام عاشورا، زمینه برای ارتقای بصیرت دینی افراد فراهم شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، همچنین اظهار داشت: تبیین صحیح فرمایشات مقام معظم رهبری در مجالس حسینی یکی دیگر از موضوعاتی است که باید از سوی خطاب و وعاظ مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول