اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی استاندار صورت گرفت

اعلام میزان سرمایه‌گذاری خارجی در 3 سال گذشته در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: 800 میلیون دلار از سوی سرمایه‌گذاران خارجی در آذربایجان‌شرقی سرمایه‌گذاری شده است.

اعلام میزان سرمایه‌گذاری خارجی در 3 سال گذشته در آذربایجان‌شرقی

احمد علیرضابیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: این میزان سرمایه‌گذاری طی سه سال گذشته در استان اتفاق افتاده است.

وی افزود: آذربایجان‌شرقی از نظر میزان سرمایه‌گذاری خارجی که در آن اتفاق افتاده به عنوان ششمین استان موفق کشور در این زمینه شناخته شده است. 

علیرضابیگی دلایل عدم دستیابی استان به رتبه‌های بالاتر را تنها طرح‌های نیروگاهی وزارت نیرو عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه این طرح‌ها در سایر استان‌ها با مشارکت و سرمایه‌گذاری خارجی اجرا می‌شود در نتیجه زمینه صدرنشینی این استان‌ها در سرمایه‌گذاری خارجی را فراهم آورده‌اند.

علیرضابیگی شرایط ویژه آذربایجان‌شرقی در زمینه‌های صنعتی و اقتصادی را یادآور شد و گفت: این شرایط اظهار علاقه سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف در استان را فراهم آورده است. 

وجود شهرک‌های صنعتی متعدد از جمله شهرک سرمایه‌گذاری خارجی، شهرک فناوری‌های پیشرفته، شهرک فناوری قطعات خودرو و اعطای تسهیلات ویژه برای سرمایه‌گذاران در این شهرک‌ها از دلایل جذب سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان‌شرقی است.

انتهای پیام/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول