اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی ابرکوه:

اعضای فعال کتابخانه‌های ابرکوه بیش از 2 برابر شدند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی ابرکوه از افزایش تعداد کتابخوانان ابرکوه به بیش از دو برابر خبر داد.

اعضای فعال کتابخانه‌های ابرکوه بیش از 2 برابر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس در ابرکوه، قاسم برزگر در مراسم جشن کتاب در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه اظهار داشت: طی چند سال گذشته و با همت دولت و دوستداران کتاب، تعداد اعضای فعال کتابخانه‌ها نیز از 2 هزار به 5 هزار نفر افزایش یافته که این میزان افزایشی دو برابری است.

این مسئول افزود: طی چند سال گذشته تعداد کتابخانه‌های ابرکوه نیز از چهار به هفت باب رسیده و تعداد کتاب در کتابخانه‌های عمومی ابرکوه از 35 هزار به 60 هزار جلد افزایش پیدا کرده است.

برزگر ادامه داد: کانون‌های ادبی فعالی نیز در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان فعال هستند که از فعال‌ترین کانون‌های ادبی استان یزد به شمار می‌روند و کتابداران زحمتکشی تمام وقت خود را برای کمک به علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی صرف می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: بتوان با استفاده از نظرات رهبر معظم انقلاب که یکی از دوستداران واقعی کتاب و کتابخوانی هستند، زمینه فرهنگ مطالعه در جامعه را ارتقا داد.

امام جمعه ابرکوه نیز در این مراسم ابراز داشت: جامعه اسلامی جامعه‌ای آگاه و بصیر است و علت آن پرورش یافتن در مکتبی است که علم‌آموز و ادب‌پرور است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی بیان کرد: انس با کتاب، گشودن راه توفیق در زندگی است و کسی که با کتاب مفید و سودمند مأنوس است به یقین در زندگی موفق خواهد بود زیرا کتاب به انسان شخصیت می‌بخشد.

وی خاطرنشان کرد: کتاب همچنین یاوری نیرومند در راستای اعتلای منزلت اجتماعی است و اگر برای کتاب ارزش و اعتبار قائل باشیم به خودمان اعتبار داده‌ایم.

در مراسم جشن کتاب از فعالان عرصه کتابخوانی تجلیل شد و برنامه‌های متنوعی از جمله مسابقات کتبی، اجرای موسیقی زنده، شعرخوانی و مسابقه کودکان به اجرا درآمد.

انتهای پیام/2464/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول