اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بابل:

منزلت عزاداری امام حسین(ع) حفظ شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بابل گفت: شان و منزلت عزاداری امام حسین(ع) باید حفظ شود.

منزلت عزاداری امام حسین(ع) حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام ابراهیم قاسمیان صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی اظهار داشت:  تشکل‌های دینی در پیروزی انقلاب نقش ارزنده‌ای داشتند، انتقال اعلامیه‌ها و پیام رهبر کبیر(ره) در زمان انقلاب به دورترین نقاط  کشور و روستاهای صعب‌العبور، از طریق تشکل‌ها و هیئت مذهبی انجام می‌گرفت کسانی که سرمایه بزرگ این انقلاب و نظام هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی  بابل گفت: امروزه  این تشکل‌ها و هیئت را آسیب‌هایی تهدید می‌کند  که با تشکیل این ستاد  درصدد ساماندهی این هیئت و رفع این آسیب‌ها بوده تا در راستای اهداف و مقصود مورد نظر هدایت شوند.

وی به آسیب‌های  برنامه‌های محرم  اشاره و بیان داشت: اهم مراسم عزاداری در تکایا، حسینه‌ها و منازل در شهر و روستا در ماه محرم است، برگزاری  مراسم‌های گوناگون و استفاده از دستگاه‌های صوتی در ساعت مختلف روز سبب آزار و اذیت همسایگان در ساعت نامناسب روز و زمان استراحت مردم می‌شود که باید در این خصوص توجه ویژه انجام شود.

قاسمیان تصریح کرد: بعضی از مراسم‌ها با هزینه‌های بسیار کلانی که منشا آن موقوفاتی است که نیت واقف برای روشن کردن مردم از اهداف سیدالشهدا بود ولی این با عملکرد ناصحیح، حسینه‌ها  را تبدیل به رستوران کرده است.

وی اذعان داشت: این مجالس باید اهداف نهضت سید الشهدا را بیان کرده و مردم را با مسائل روز جامعه آشنا کنند تا مردم با بصیرت کامل، دشمنان و توطئه یزیدان زمان  را شناخته و حسینیان زمان خود را بشناسند.

رئیس اداره تبلیغات بابل با اشاره به اینکه فرهنگ غلطی در مجالس حاکم شده و در حال گسترش است تصریح کرد: امروزه مراسم سینه‌زنی و عزاداری  دارای  شور و هیجان بوده  ولی فاقد شعور حسینی است این در حالی است که بسیاری از این مجالس پرهزینه  فاقد سخنران بوده و تنها به مداحی بسنده می‌شود.

وی اذعان داشت: خیمه‌زدن توسط بعضی از هیئت و جذب جوانان در مناطقی که خود دارای مساجد و تکایا بوده و مراسم عزاداری برگزار می‌شود حرکت نادرستی است که  سبب خالی شدن مساجد و تکایا می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بابل اظهار داشت: عناوین و عبارت بعضی از بنرها مناسب و در شان هیئت مذهبی نیست، نصب عکس از سخنران و مداح مشکل دیگری است که سبب شده تا شایعه سوء استفاده از هیئت مذهبی برای تبلیغات نمایندگی به وجود آید که این در شأن تکل‌های مذهبی نیست.

وی بیان داشت: امامزاده قاسم  و تکیه پیرعلم  دو اماکن مذهبی مهم بابل بوده که همه هیئت در روز عاشورا و تاسوعا برای برگزاری مراسم  عزا حضور می‌یابند، عده‌ای از این حرکت مقدس سوء استفاده کرده و با ایجاد مشکلات اخلاقی با آرایش نامناسبی در این مجالس شرکت می‌کنند.

قاسمیان گفت: باید جلوی عده‌ای که  در ماه محرم  برای انحراف جوانان به اسم آرایش عاشورایی به صحنه می‌آیند و آرایشگاه‌هایی  که در این زمینه با آنها همکاری می‌کنند گرفته شود تا شأن و منزلت این مراسم زیر سوال نرود.

وی افزود: با وجودی که حجت‌الاسلام روحانی  امام جمعه بابل در سال گذشته این مسئله را متذکر شده بود اما علی رغم تاکیدات اقدام جدی صورت نگرفت که امسال باید به این امر رسیدگی ویژه شود تا جلوی ناهنجاری‌های اجتماعی گرفته شود.

انتهای پیام/86008/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول