اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر:

تمام شهرداری‌ها موظف به پرداخت سهم کتابخانه‌ها هستند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: تمام شهرداری‌ها مکلف به پرداخت نیم درصد درآمدهای خود به کتابخانه‌های عمومی هستند.

تمام شهرداری‌ها موظف به پرداخت سهم کتابخانه‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدحسن‌ پرآور صبح امروز در نشست مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه بخش عمده‌ای از امور کتابخانه‌ها از محل نیم درصد درآمد شهرداری‌هاست گفت: همه شهرداری‌ها موظفند نسبت به پرداخت نیم درصد درآمدهای خود اقدام و بدهی‌های قبل خود را در این زمینه پرداخت کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر تاکید کرد: وضعیت کتابخانه‌ها به‌گونه‌ای است که نیاز به این اعتبار دارند که لازم است شهرداری‌ها پرداخت خود را به روز کنند.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی لازم است در توسعه کتابخانه‌های عمومی مشارکت کنند افزود: با توجه به وضعیت اعتبارات در سال ‌جاری لازم است تفاهمنامه‌ای با دستگاه‌های اجرایی منعقد شود و از امکانات آنها برای توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی استفاده شود.

پرآور بر ارائه راهکارهای لازم برای توسعه کتابخوانی در روستاها تاکید کرد و ایجاد کتابخانه‌های سیار، ایجاد کتابخانه در خانه‌های بهداشت و مساجد را از راه‌های ممکن برای توسعه کتاب و کتابخوانی در روستاها عنوان کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر تامین تجهیزات کتابخانه‌های عمومی را یک ضرورت دانست و افزود: با توجه به وضعیت اعتبارات در سال‌ جاری امکان آغاز ساخت کتابخانه جدید وجود ندارد و لازم است کتابخانه‌های موجود تکمیل و تجهیز شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر نیز اهمیت کتاب و کتابخوانی را برشمرد و افزود: کتاب زنگی است انعطاف‌ناپذیر و جدا نشدنی از انسان که توجه به آن پیشرفت و تکامل انسان را در پی دارد.

صدرالله محتشم به وضعیت نیم درصد درآمدهای شهرداری‌ها پرداخت و افزود: سال گذشته از بدهی 3 میلیارد و 800 میلیون تومان نیم درصد درآمد شهرداری‌ها زیر یک میلیارد تومان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه بیشترین پرداخت را شهرداری نخل تقی داشته افزود: کمترین پرداخت را شهرداری بوشهر انجام داده و هم اینکه بدهی شهرداری‌های استان به کتابخانه‌های عمومی بیش از 2 میلیارد و 200 میلیون تومان است.

این مسئول اجرایی شدن مصوبات هیئت دولت مبنی بر ساخت 44 باب کتابخانه روستایی، پیگیری تملک ساختمان کتابخانه‌های عمومی در شهرها، تفکیک کتابخانه‌های عمومی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تامین زمین برای ساخت کتابخانه مرکزی استان را از جمله مشکلات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان دانست. 

انتهای پیام/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول