اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف بهشهر و گلوگاه:

یک چهارم بقاع متبرکه کتابخانه دارند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه حوزه شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه، گفت: یک چهارم بقاع متبرکه کتابخانه دارند.

یک چهارم بقاع متبرکه کتابخانه دارند

محمدباقر دینی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بهشهر اظهار داشت: چندی پیش با حضور حجت‌الاسلام محمد غلامی، معاون بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از روستاهای بخش یانه سر بهشهر بازدید شد.

دینی افزود: در بازدیدی که از روستای « اندرات » داشتیم، ایشان قول دادند با توجه به نیاز مسجد این روستا به کتاب‌های جدیدی که بتواند پاسخگوی سئوالات دینی و شرعی همچنین افزایش سطح اطلاعات و آگاهی مردم به‌ویژه قشر جوان باشد را تهیه کند.

وی در ادامه گفت: به‌ مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از سوی حجت‌الاسلام غلامی، مبلغ یک میلیون تومان به‌منظور خرید کتاب، وقف مسجد روستای اندرات شد که با این مبلغ توانستیم بیش از 120 جلد کتاب نفیس را خریداری و برای استفاده عموم به جمع کتاب‌های موجود در مسجد محل اضافه کنیم.

این مسئول درباره اینکه آیا همه بقاع متبرکه بهشهر دارای کتابخانه هستند به فارس گفت: می‌توان گفت در همه آنها کتاب وجود دارد اما به آن معنا که بگوییم کتابخانه‌ای هست در کمتر امامزاده‌ای کتابخانه داریم.

دینی با بیان اینکه احداث کتابخانه در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه در دستور کار شهرستان قرار دارد، تصریح کرد: در شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه 47 امامزاده و بقعه متبرکه داریم که تنها 12 مورد از آنها دارای کتابخانه هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه حوزه بهشهر و گلوگاه در پاسخ به اینکه آیا تهیه یک قفسه کتاب چوبی هم نیاز به هزینه گزافی دارد که برخی از کتاب‌ها روی طاقچه‌ها و یا گوشه‌ای از اماکن مذهبی جا گرفته‌اند، اظهار داشت: درست است، اما فضای کافی هم برای قراردادن قفسه کتاب نداریم و باید فضاهایی جدید احداث شوند که نیاز به هزینه دارند. 

به گزارش فارس، علاوه بر کمبود کتاب یا نبود کتابخانه در امامزادگان و بقاع متبرکه بهشهر و گلوگاه، در مساجد و تکایا هم این مشکلات وجود دارد به‌طوریکه در برخی مساجد، تکایا و بقاع متبرکه شاهد تلنبار بودن کتاب‌هایی هستیم که اگر از فضای کتابخانه برخوردار بودند بیشتر مورد توجه و مطالعه قرار می‌گرفتند.

انتهای پیام/86001/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول