اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی:

بسیج باید پرچم‌دار مدل اقتصاد مقاومتی باشد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی گفت: بسیج باید پرچم‌دار مدل اقتصاد مقاومتی باشد.

بسیج باید پرچم‌دار مدل اقتصاد مقاومتی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی، حسینعلی یوسفعلی‌زاده اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی، حرکتی انقلابی برای مقابله با اضافه خواهی‌ها و تحریم‌های دشمنان در حوزه اقتصادی است.

وی افزود: لازمه شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی در کشور آن است که باور داشته باشیم در شرایط جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و اگر این موضوع را باور کنیم به سرعت اقتصاد مقاومتی شکل خواهد گرفت.

یوسفعلی‌زاده با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در راستای اجرای راهبرد اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: اقتصاد یا عقل معاش که مقام عظمای ولایت به درستی از آن تعبیر کردند یعنی اینکه انسان بتواند زندگی خودش را به درستی اداره کند، هزینه‌ها را مدیریت و پیشرفت زندگی را در حوزه‌های اقتصادی تدبیر کند.

وی با اشاره به اینکه منظور از اقتصاد مقاومتی واقعی، یک اقتصاد مقاومتی فعال و پویاست نه یک اقتصاد منفعل و بسته، تصریح کرد: این همان منطقی بوده که اسلام و انقلاب اسلامی پیگیر آن است که در این حوزه از زندگی، امت راه خودش را پیدا کند.

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی مقاومت را عنصری برای دفع موانع پیشرفت و کوشش در مسیر حرکت و پیشرفت توأم با عدالت دانست و گفت: در اقتصاد مقاومتی برای مقابله با فشارهای اقتصادی دشمن، ظرفیت‌های تولید داخلی را باید بیش از پیش فعال کرده و تا رسیدن به تولید ملی، عدم استفاده از کالاهای خارجی را در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه امروز در یک نبرد همه‌جانبه با نظام سلطه و دنیای استکبار به سر می‌بریم که ما را به کار و تقابل فرا می‌خواند و یا ما را به پذیرش ذلت فرا می‌خواند، افزود: در واقع اقتصاد مقاومتی به ما این امکان را می‌دهد که حرکت انقلابی را در حوزه‌های اقتصادی دنبال کنیم، بدون اینکه زیر بار سلطه برویم و سازش تحمیلی با دشمن داشته باشیم.

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه در این راستا باید تلاش خستگی‌ناپذیر داشته و این تلاش را با چشم باز در مقابل دشمن به کار گیریم، گفت: هدف کانونی در این امر مهم، در حقیقت دفاع از کرامت، عزت، استقلال، آزادی و مقابله با بدخواهان و دشمنان نظام مقدس اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه ملتی که در جنگ با دشمن است و از هر سو مورد فشار و تحریم دشمنان قرارگرفته، نباید ریخت و پاش، اسراف و تجمل داشته باشد و کالاهای دشمنان در چشم آنان عزیز باشد، اظهار کرد: بدیهی است در چنین وضعیتی باید اصلاح الگوی مصرف، قناعت‌ پیشه‌‌کردن و در یک کلام، ساده‌زیستی را تا رسیدن به نقطه مطلوب تولیدات داخلی در دستور کار خود قرار دهد.

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی گفت: این راهبرد انتخابی، بهترین راهبرد و الگوی زندگی در شرایط کنونی است، چرا که اقتصادی کاملاً مقاومتی بوده که هیچ نقطه‌ای را که دشمن بتواند از آن برای ضربه‌زدن استفاده کند، در خود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه بسیج در این راستا باید پرچم‌دار مدل اقتصاد مقاومتی باشد، اظهار کرد: یکی از نکات مهم اقتصاد مقاومتی به صحنه آوردن مردم در راستای مقابله با تهدید و تحریم دشمنان است.

یوسفعلی‌زاده یادآور شد: لازمه شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی در کشور آن است که باور داشته باشیم در شرایط جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و اگر این موضوع را باور کنیم به سرعت اقتصاد مقاومتی شکل خواهد گرفت.

وی گفت: برای رسیدن باور عموم مردم به این امر مهم، باید مسئولان مشکلات و تهدیدات ایجاد شده از سوی دشمن را با صداقت و صراحت با مردم در میان بگذارند، همان‌گونه که ملت در هشت سال دفاع مقدس به این باور رسیدند که باید به مقابله با دشمن متجاوز برخیزند.

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: با وجود تمام تفاسیری که از تحریم‌ها وجود دارد، وضعیت اقتصادی کشور در مقایسه با بحران شدید اقتصادی کشورهای پیشرفته غربی، دشوار نشده است.

انتهای پیام/63001/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول