اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان:

شکست حصر سوسنگرد حماسه‌ای عظیم در دوران دفاع مقدس است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان شکست حصر سوسنگرد را حماسه‌ای عظیم توصیف کرد و گفت: اگر سوسنگرد سقوط می‌کرد اهواز اشغال می‌شد.

شکست حصر سوسنگرد حماسه‌ای عظیم در دوران دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالمجید عقیلی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌ها اظهار داشت: در زمانی حماسه 26 آبان اتفاق ‌افتاد که برخی از شهرهای خوزستان در محاصره دشمن بودند. در همین زمان  عشایر غیور و نیروهای نظامی به ویژه نیروهای ژاندارمری منطقه سوسنگرد نقش بسزایی در شکست حصر سوسنگرد داشتند.

وی به نامه رهبر معظم انقلاب برای حضور نیروهای ارتش در نبرد با دشمن اشاره کرد و گفت: نوشتن نامه تاریخی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به عنوان نماینده امام در شورای عالی دفاع برگ زرین و نقطه عطفی در وقوع این حماسه بزرگ است.

عقیلی به بیان برنامه‌های بزرگداشت شکست حصر سوسنگرد پرداخت و خاطرنشان کرد:  برای آشنایی بیشتر نسل جوان و نوجوان راویان دفاع مقدس و حماسه سازان شکست حصر سوسنگرد در دانشگاه‌ها و مدارس حضور می‌یابند تا دانشجویان و دانش‌آموزان با ابعاد مختلف دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس شکست حصر سوسنگرد را یکی از نمونه‌های اقتصاد مقاومتی در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: مردم سوسنگرد در طول سه روز محاصره کامل شهر با استفاده از توانمندی‌های داخلی شهر و وحدت و همدلی تمام نیروهای حاضر ایستادگی کردند که این مقاومت منجر به شکست حصر سوسنگرد شد.

وی تجمع مردمی در روز جمعه 26 آبان در مقابل مصلای امام خمینی(ره) اهواز را یکی از برنامه‌های مهم بزرگداشت شکست حصر سوسنگرد بیان کرد و گفت: برای گرامیداشت حماسه شکست حصر سوسنگرد یادواره شهدای ورزشکار این شهرستان با حضور مردم غیور منطقه برگزار شده است.

دبیر ستاد بزرگداشت حماسه شکست حصر سوسنگرد کشور در ادامه به رشادت‌های نیروهای ژاندارمری در حماسه 26 آبان سال 1359 اشاره کرد و افزود: سرباز رشید اسلام شهید محمدرضا سبحانی که از سربازان ژاندارمری سوسنگرد بود با بصیرت و آگاهی خود نقش بسزایی در انجام شکست محاصره سوسنگرد و خروج نیروهای بعثی از این شهر داشت.

عقیلی ادامه داد: برای بزرگداشت مقام شامخ این سرباز فداکار و شجاع برنامه‌های زیادی از سوی نیروی انتظامی تدارک دیده شده است و در صبحگاه‌های مشترک یاد و خاطره این جوان سوسنگردی گرامی داشته خواهد شد.

وی افزود: قرار است با همکاری نیروی انتظامی در محل شهادت این سرباز رشید، یادمان این دلاورمرد خوزستانی ساخته شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در ادامه به بیان انتشار دو کتاب با موضوع شکست حصر سوسنگرد پرداخت و اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های ما به تصویر کشیدن حماسه‌های بزرگی مانند شکست حصر سوسنگرد است که تا کنون دو کتاب به نام‌های «نبردهای دشت آزادگان» و «حماسه سوسنگرد» با این موضوع منتشر شده است.

دبیر ستاد بزرگداشت حماسه شکست حصر سوسنگرد کشور با اشاره به ساخت مستند شکست حصر سوسنگرد گفت: این مستند به مناسبت حماسه 26 آبان از صدای و سیمای مرکز خوزستان پخش می‌شود.

انتهای پیام/2247/ع/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول