اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد

توسعه زیرساخت‌ها در بخش حمل و نقل

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی گفت: اقدامات لازم برای توسعه زیرساخت‌ها در بخش حمل و نقل کشور انجام شده است.

توسعه زیرساخت‌ها در بخش حمل و نقل

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی نیکزاد ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز نخست اتوبان همت اظهار داشت: دولت با تمام توان در بخش توسعه را‌ه‌ها و زیرساخت‌های آن در حال انجام کار است و امیدواریم بتوانیم برنامه‌های در دست اجرا را محقق سازیم.

وی ادامه داد: پروژه اتوبان همت به کرج یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها و طرح‌هایی بوده است که امروز با تلاش مسئولان و تعامل با یکدیگر موفق شدیم فاز نخست آن را به طول پنج و نیم کیلو‌متر افتتاح کنیم.

این مسئول با بیان این‌که سه هزار و 200 کیلومتر راه در کشور در دست احداث است، افزود: هر چه بتوانیم راه‌های ارتباطی را بیشتر کنیم می‌توانیم در مسیر توسعه اقتصادی گام برداریم و از صرف بسیاری از هزینه‌ها از جمله صرف انرژی و سوخت جلوگیری به عمل آوریم.

نیکزاد تأکید کرد: در دولت نهم و دهم اتفاقات بسیار بزرگ و مهمی در بخش راه روی داد که با توجه به آمارهای موجود بخش حمل و نقل در این دولت نسبت به دولت‌های قبلی با رشد و توسعه بسیاری همراه بوده است.

وی آزاد‌راه تهران کرج را یکی از پرترافیک‌ترین آزادراه‌های کشور عنوان کرد و افزود: با اتصال اتوبان همت به کرج بخش مهمی از ترافیک این محور رفع شده است که گامی مهم برای توسعه خدمات‌رسانی به مردم خواهد بود.

این مسئول اظهار داشت: طرح‌های مختلفی برای استان البرز در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به کنارگذر آزادراه جنوبی در کرج اشاره کرد.

استاندار البرز نیز طی سخنانی افتتاح این پروژه را مهم خواند و گفت: در این راستا 10 درصد بار ترافیکی کشور در محدوده کرج تهران کاهش می‌یابد.

علی اصغر عربیان افزود: روزانه بیش از 220 هزار دستگاه وسیله نقلیه در این محور تردد دارد لذا این آزاد‌راه یکی از آزادراه‌های پرتردد خاورمیانه است که با افتتاح این پروژه و تسریع در فاز دوم آن می‌توانیم بخش قابل توجهی از ترافیک این محور را کاهش دهیم.

به گفته وی، فاز نخست آزاد‌راه شهید همت به کرج از منطقه وردآورد تا گرمدره با اعتباری افزون بر 400 میلیون ریال و بیش از سه میلیون و 100 متر مکعب عملیات خاکی و 15 هزار تن حجم بتون‌ریزی با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا احداث شده است.

انتهای پیام/2302/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول