اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اندیمشک:

تزکیه نفس تاثیرگذاری مداحی را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اندیمشک گفت: تزکیه نفس باعث افزایش تاثیرگذاری مداح بر جامعه می‌شود و باید در این باره مداحان توجه ویژه داشته باشند.

تزکیه نفس تاثیرگذاری مداحی را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اندیمشک، حجت‌الاسلام سعید علیپور عصر امروز در دوره تخصصی مداحان شهرستان اندیمشک اظهار داشت: مداح باید بر جامعه تاثیر گذار باشد و تنها عاملی که تأثیرگذاری مداح را افزایش می‌دهد تزکیه نفس خود مداح است.

وی با اشاره به اینکه مداحی امری مقدس است، افزود: مداحی به دلیل اینکه مدح و سوگواره اهل‌بیت توسط این فرد قرائت می‌شود بسیار اهمیت دارد و باید مداحان جایگاه رفیع خود را بشناسند و در راستای حفظ و ارزش بخشی به جایگاه خود تلاش کند.

وی با اشاره به اینکه مداحان سفیران فرهنگ عاشورا هستند، گفت: مداحان باید در راستای انتخاب اشعار و سبک‌های مداحی در مجالس اهل‌بیت تلاش زیادی کنند و نباید از اشعاری استفاده شود که خدای ناکرده مورد وهن اهل‌بیت باشد.

*بصیرت مداح باید زبانزد باشد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اندیمشک خاطرنشان کرد: بصیرت مداح باید در انتخاب شعر، سبک مداحی و رفتار شخصی زبانزد باشد و در این باره باید بسیار تلاش شود تا مداحان بهترین انتخاب‌ها را در شعر و سبک داشته باشند و در این راستا دوره‌های آموزشی تخصصی برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: مداح باید در راستای ارتقای سطح معنویت خود و جامعه تلاش کند و در این باره پیشگام در عرصه تزکیه نفس باشد.

علیپور با اشاره به اینکه مداحان باید در مراسم عزاداری اهل‌بیت خود پیشگام نماز اول وقت باشند، افزود: مداحان باید در راستای نهادینه کردن نماز اول وقت در مجالس اهل‌بیت تلاش کنند و اقدامات آن‌ها می‌تواند تأثیرگذاری زیادی داشته باشد.

*امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار باشد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اندیمشک خاطر نشان کرد: مداحان باید فرهنگ عاشورایی را در جامعه گسترش دهند و در این باره باید امر به معروف و نهی از منکر را در دستور کار خود داشته باشند.

وی افزود: حمایت از مداحان شهرستان اندیمشک برعهده سازمان تبلیغات اسلامی است و تاجایی که بتوانیم در این باره تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/72006/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول