اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم:

قم در جذب مسافر گوی سبقت را از کویت ربود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار قم گفت: زمانی که رکود اقتصادی موجب شده بود کویت در جذب مسافر دچار مشکل شود شهر قم مملو از زائران کریمه اهل بیت(س) بود.

قم در جذب مسافر گوی سبقت را از کویت ربود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید رضا دهناد سه‌شنبه شب در مراسم افتتاح رسمی مجتمع سیرنگ که در رستوران گردان این مجتمع برگزار شد به مزیت‌های استان قم در زمینه گردشگری پرداخت و گفت: مهم‌ترین مزیت استان قم در بخش گردشگری مذهبی است.

وی با بیان اینکه گردشگری مذهبی از لحاظ معنوی و اقتصادی با توریسم تفاوت‌های بسیاری دارد ادامه داد: سالانه 18 میلیون زائر برای زیارت کریمه اهل بیت (س) و مسجد مقدس جمکران به قم می‌آیند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم به نذر برخی افراد برای حضور در قم اشاره و ابراز کرد: برخی از زائران برای گرفتن حاجات خود نذر دارند 40 بار به قم سفر کنند.

دهناد با بیان اینکه دولت توجه شایانی به استان قم دارد گفت: پروژه‌های بسیاری در زمان دولت نهم و دهم در قم ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی استان قم بر اساس شاخصه‌های بانک مرکزی بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد 45 درصد اقتصاد استان قم از بخش خدمات تامین می‌شود.

دهناد به زمان رکود اقتصادی کویت اشاره و بیان کرد: زمانی که کویت در رکود اقتصادی به سر می‌برد و مشکل جذب مسافر داشت شهر قم مملو از زائر بود.

وی با بیان اینکه استان قم ظرفیت بالایی در سرمایه‌گذاری دارد اذعان کرد: قبل از سال 84 تعداد هتل‌ها و مکان‌های اقامتی در استان قم بیش از تعداد انگشتان دست نبود ولی اکنون بیش از 200 پروژه تکمیل شده یا در دست ساخت است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم از بانک‌ها خواست با شرایط آسان‌تری به متقاضیان گردشگری تسهیلات ارائه کنند.

وی افزود: به ثمر نشاندن تلاش‌های سرمایه‌گذاران در احداث مجتمع‌های گردشگری راه را برای دیگر سرمایه‌گذاران باز خواهد کرد.

دهناد با بیان اینکه ایجاد فضای مطلوب از جمله مصادیق تکریم زائران است گفت: استانداری از سرمایه‌گذاران، بانک‌ها و شهرداری تقاضا دارد بستر رشد گردشگری در استان قم را فراهم کنند.

انتهای پیام/78005/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول