اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار کنارک خبر داد

اشتغالزایی بیش از هزار نفر در کنارک

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار کنارک گفت: در سال جاری 3 هزار و 701 نفر تعهد اشتغال در شهرستان داریم که تاکنون هزار و 701 نفر تحقق‌یافته است.

اشتغالزایی بیش از هزار نفر در کنارک

به گزارش خبرگزاری فارس از کنارک، امیر حسین مباشری در پنجمین جلسه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اظهار داشت: با توجه به تلاش صید بعد از فصل مونسون و عزم دولت در خصوص اختصاص تسهیلات خود اشتغالی به میزان 700 میلیون تومان به شهرستان و مشاغل خانگی، یک میلیارد و 200 میلیون تومان به شهرستان اختصاص‌یافته است.

وی افزود: با تعامل خوب بانک‌های عامل و دستگاه‌های متولی اشتغال، پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم سال علاوه بر اجرای تعهد همچون سال گذشته بیشتر از تعهد یعنی 112 درصد رشد داشته باشیم.

وی یادآرو شد: سال گذشته 3 هزار و 146 نفر تعهد اشتغال داشتیم که سه هزار و 429 نفر محقق و 112 درصد در تحقق اشتغال رشد داشته‌ایم.

مباشری بیان کرد: دارا بودن ظرفیت هزار فروند شناور سبک و سنگین، استقرار دومین شهرک صنعتی فعال استان با 52 واحد بنگاه اقتصادی، بودن قطب کشاورزی با 9 هزار هکتار سطح زیر کشت، کاشت انواع محصولات باغی و زراعی، برخورداری از کارگروه توسعه بخش کشاورزی و واگذاری صنایع تبدیلی کشاورزی و شیلاتی به سرمایه‌گذاران بارقه امید شهرستان کنارک است.

وی در ادامه ضمن تشکر از شرکت آب منطقه بیان داشت: این شرکت به تعهدات خود در سال جاری به خوبی عمل کرده و  از سایر دستگاه‌های متولی تقاضا داریم با توجه به مدت باقی‌مانده تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

معاون فرماندار کنارک ادامه داد: پنجره واحد سرمایه‌گذاری فتح‌البابی برای بهره‌مندی بیشتر سرمایه‌گذاران از فرصت به وجود آمده مدر کنارک است.

وی گفت: 3 میلیارد تومان اعتبار به بخش تولید استان اختصاص‌یافته از دستگاه‌های متولی شهرستانی تقاضا شده که با توجه به ظرفیت‌های موجود سهم شهرستان را هر چه سریعتر پیگیری کنند.

مباشری تصریح کرد: با توجه به اینکه برای افراد غیر بومی مجوزی برای بهره‌مندی از تسهیلات اشتغالزایی وجود ندارد با در

نظرگرفتن استعداد موجود نیروهای غیر بومی مستقر در منطقه تقاضا داریم برای اشتغال آنها مجوز صادر شود.

معاون فرماندار کنارک بیان کرد: بانک مسکن در شهرستان مستقر نیست لذا تقاضا داریم اعتبارات اشتغالزایی شهرستان از بانک مسکن چابهار اخذ و به سایر بانک های عامل شهرستان واریز شود.

وی بیان کرد: تثبیت قیمت‌ها در عرضه و تقاضای ماهی می‌تواند عامل و انگیزه‌ای برای استفاده از فرصت اشتغال به وجود آمده برای شهروندان باشد.

انتهای پیام/75004/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول