اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی صورت گرفت

راه‌اندازی 78 کتابخانه روستایی در شبستان مساجد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: 78 کتابخانه روستایی به همت این نهاد در شبستان مساجد روستاهای استان راه‌اندازی و تجهیز شده است.

راه‌اندازی 78 کتابخانه روستایی در شبستان مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا با بیان اینکه همه فرهنگ‌ها با کتاب آغاز می‌شوند و تجربه‌های خود را به کتاب می‌سپارند، گفت: از این میان اسلام بیشترین بهره را از کتاب برده است، زیرا وحی احمدی و کتاب گرانبهای قرآن از میان برگ و قلم درخشیدن گرفت و معجزه سترگ محمد(ص) در میان سطرهای کتاب صورت پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌ها در توسعه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه و حفظ و پیشبرد آموزش رسمی و فردی و مطالعه در هنگام فراغت نقش چشمگیری داشته‌اند، افزود: در همین راستا این نهاد به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی با محوریت ائمه جماعات، روحانیون مستقر و طرح هجرت، اقدام به راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه‌های مساجد روستایی، شبستان (شهری) و حوزه دین کرده است.

روحانی‌نیا با توجه به اهمیت کتابخانه‌های مساجد روستایی اظهار کرد: خدمات فرهنگی روستاها به علت پراکندگی جمعیت روستایی و سطح سواد آن‌ها همواره با مشکلاتی روبه‌رو بوده است.

وی افزود: برای دریافت محصولات فرهنگی و اطلاعاتی از طریق نهادهای اطلاع‌رسانی، روستاها نیازمند کتابخانه‌های روستایی به عنوان نهادی آموزشی، فرهنگی و اجتماعی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه کتابخانه‌ها نقش بارزی در بهبود شرایط زندگی روستاییان ایفاء می‌کنند، گفت: به همت این اداره کل تاکنون 78 کتابخانه روستایی در استان راه‌اندازی و تجهیز شده است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در بخش کتابخانه‌های شبستان‌ و حوزه دین اظهار کرد: تاکنون 30 کتابخانه شبستان مساجد و 11 کتابخانه تخصصی حوزه دین در استان راه‌اندازی و تجهیز شده است.

این مسئول در بخش دیگری به مشکلات موجود در برخی کتابخانه‌ها اشاره کرد و افزود: ثابت نبودن کتابداران و تعویض پیاپی آن‌ها، نبود کتابداران متخصص در این کتابخانه‌ها، کم بودن تعداد کتابخانه‌های روستایی، نبود فضای اختصاصی برای کتابخانه‌ها، کمبود تجهیزات، لوازم مورد نیاز و بودجه و اعتبار اختصاصی در این حوزه، وجود موازی‌کاری‌ها در مساجد از طریق بسیج، کانون‌های فرهنگی مساجد و در نتیجه نبود کیفیت و غنای لازم در کتابخانه‌ها از مهم‌ترین این مشکلات است.

انتهای پیام/63001/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول