اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آزاد‌سازی حریم اتوبان گهرباران در گره بی‌پولی / اداره کل راه تعلل می‌کند

خبرگزاری فارس: پس از گذشت 3 سال از توافق راه و شهرسازی با بازاریان میاندرودی هنوز خبری از پرداخت کامل مبالغ مربوط به آزاد‌سازی حریم اتوبان گهرباران نیست.

آزاد‌سازی حریم اتوبان گهرباران در گره بی‌پولی / اداره کل راه تعلل می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، اتوبان گهرباران در این شهرستان که از سال‌های دور تاکنون به دلیل تردد بیش از نیمی از جمعیت این شهرستان، همچنین رفت و آمد کامیون‌های شرکت‌های بزرگی مانند شرکت زراعی دشت ناز، نیروگاه شهید سلیمی، شرکت مهدشت، شرکت صدرا، فرودگاه بین‌المللی مرکز استان و بندر امیرآباد از شرایط خاصی در راه‌های استان برخوردار است، در تعریف راه‌های کشور در زمره راه‌های فرعی محسوب می‌شود.

به گواه بسیاری از مسئولان و مردم این محور که طول آن بیش از 25 کیلومتر است در ایامی مانند بازگشایی مدارس، عزیمت و بازگشت حجاج و اعیاد ملی و مذهبی از چنان تردد و ازدحامی برخوردار می‌شود که علاوه بر ایجاد درد سر برای مردم و رهگذران در بسیاری از موارد موجب وارد آمدن خسارات جانی و مالی ناشی از تصادفات در این محور نیز شده است.

البته در سال‌های گذشته با تلاش مسئولان استانی و شهرستانی کارهایی برای سامان بخشیدن به این محور انجام شده است، اما با ناتمام گذاشته شدن این کارها در عمل بیشتر مشکلات مردم به قوت خود باقی است.

در این مدت از محدوده شهر سورک به عنوان مرکز شهرستان تازه تاسیس تا چهارراه ورکلا، در بیشتر نقاط زیرسازی‌هایی برای تعریض این محور به انجام رسیده است، اما تا به سرانجام رسیدن کامل این پروژه هنوز راه در پیش است.

3 سال تاخیر برای روکش آسفالت

آسفالت شدن برخی از قطعه‌های این محور و بلاتکلیف ماندن برخی دیگر، در مجموع وضعیت خوبی از انجام این پروژه به نمایش نگذاشته است به ویژه زمانی که حدود سه سال از مسکوت ماندن این طرح گذشته و خبری از اتمام آن نیست.

در این مورد یکی از اصناف و بازاریان شهرستان میاندرود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با اشاره به بلاتکلیفی خود در مورد آزادسازی محور گهرباران از ادامه این وضعیت ابراز نارضایتی کرد.

این روستایی میاندرودی که از اهالی روستای اسلام آباد در بخش مرکزی این شهرستان است در این باره از بدقولی 3 ساله اداره کل راه و شهرسازی استان در خرید توافقی ملک خود ابراز گله‌مندی کرد.

اداره گاز به منزل من انشعاب نمی‌دهد

موسی یوسف‌نیا با بیان اینکه سه سال است که اداره گاز مجوز گازکشی منزل مرا نمی‌دهد، تصریح کرد: در حال حاضر تمام اهالی این منطقه از نعمت گاز در منزل خود بهره می‌برند، اما من باید منزل را با نفت گرم کنم.

وی با اشاره به مشکلات خانواده‌اش برای تامین مواد سوختی مانند نفت همچنین خطرات و تبعاتی که استفاده از این مواد برای سلامتی خانواده‌اش به دنبال دارد، می‌گوید: تمام وسایل زندگی‌ام بوی نفت می‌دهند و وقتی وی برای گازکشی منزل به اداره گاز مراجعه می‌کنم به من می‌گویند که این مکان تخریبی است و مراتب باید از طریق اداره راه و شهرسازی پیگیری شود.

وی می‌گوید: هر سال زمستان به خانواده‌ام می‌گویم که امسال آخرین سالی است که با مشکل سوختی مواجه هستید، اما باز سالی دیگر و مشکلاتی دیگر تکرار می‌شود و من جوابی برای خانواده‌ام ندارم.

این میاندرودی می‌افزاید: مسئولان 3سال پیش به من گفتند که مکان مورد توافق را تخلیه کنید تا با واریز مبلغ مورد توافق که 90 میلیون تومان به ازای منزل و فروشگاهم است، کار تخریب بلافاصله شروع شود.

یوسف‌نیا در این مورد ادامه می‌دهد: من در پی این اعلام تمام تجهیزات را با 2.5 درصد ضرر به شرکت ارجاع دادم تا کوتاهی نکرده باشم اما با گذشت این سه سال هنوز خبری نشده است و من به دلیل بلاتکلیفی فعلا کارگری می‌کنم.

مسئولان می‌گویند پول نداریم /دیوارهای منزلم رطوبت گرفته‌اند

وی با اشاره به پیگیری‌های ماهانه خود برای یافتن یک پاسخ از مسئولان تصریح کرد: مسئولان پس از این مدت می‌گویند که بودجه‌ای نداریم تا ملک شما را بخریم.

این روستایی میاندرودی افزود: بر اساس توافقی که مسئولان در آن زمان با من انجام داده بودند مقرر شده بود که مبلغ 90 میلیون تومان برای جایگزینی مکان دیگری به من پرداخت شود، اما اکنون نمی‌توانم با این مبلغ حتی نصف این مکان را خریداری کنم.

وی ادامه می‌دهد: این مشکل تنها مربوط به من نیست و از تعداد 13 فروشگاه که در این پروژه با اداره راه توافق کرده‌اند به برخی وجوه مورد توافق را داده‌اند، به تعدادی مقداری از مبلغ ملک را پرداخت کرده‌اند و تعدادی نیز همانند من هنوز در انتظار وعده چند روزه مسئولان هستند که با وجود عقب‌نشینی یکی در میان املاک مورد نظر و خالی شدن فضای جنب فروشگاه من، رطوبت باعث تخریب دیوارهای داخلی منزل من شده است.

اتمام پروژه منتظر گوشه چشمی از توجه مدیران استان

البته بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی در جلسه کارگروه مسکن استان مبنی بر اتمام این پروژه در مرحله نخست تا چهار راه ورکلا مبلغ 12 میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافته شده بود که تا این لحظه و با وجود گذشت ماه‌ها هنوز اتفاق ملموسی رخ نداده است.

علی رجبی فرماندار میاندرود در این مورد با اشاره به پیگیری‌های خود درباره جذب اعتبار این پروژه از مهیا شدن 600 میلیون تومان اعتبار ملی برای این منظور خبر داد و پیمانکار انجام این پروژه را تعیین شده عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان با عنایت به اهمیت شهرستان میاندرود و فقیر بودن این شهرستان به لحاظ امکانات زیربنایی همچنین نقش کشاورزان آن در افزایش تولید محصولات مختلف کشاورزی و دامی، جا دارد که متولیان استان مازندران و اداره کل راه و شهرسازی درباره رفع مشکلات مردم در این منطقه از مازندران توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/ 2296/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول