اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی مهریز خبر داد

استقبال صنعتگران مهریزی از احداث کتابخانه در واحدهای صنعتی

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی مهریز از استقبال صنعتگران مهریزی از احداث کتابخانه در واحدهای صنعتی خبر داد.

استقبال صنعتگران مهریزی از احداث کتابخانه در واحدهای صنعتی

 به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، ابوالفضل رمضانی‌زاده پیش از ظهر در مراسم نمادین اهدای کتاب به کارگران و صنعتگران شهرک صنعتی مهریز به مناسبت هفته کتاب اظهار داشت: کتابخوانی جایگاه رفیع و بلند خود را در جامعه پیدا نکرده و مطالعه کتاب در جامعه ما به یک فرهنگ عمومی و امر گسترده مبدل نشده و کمبود وقت و فرصت و مسائل اقتصادی در مطالعه کتاب تاثیر بسیاری داشته است.

وی افزود: سنگ بنای جامعه مبتنی بر دانایی و علم محوری، مطالعه و اطلاعات است و با دانش، اطلاعات و بینش قوی می‌توان در مقابل شیوه‌های نوین استعمار قدرت‌های استکباری قدعلم کرد.

رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی مهریز تصریح کرد: باید نگاه و همت جدی‌تری نسبت به مسائل فرهنگی مرتبط با کار و اشتغال داشته باشیم و این همت باید در همه مدیران باشد که در کنار هر کار و مسائل اقتصادی به مسائل فرهنگی به ویژه گسترش کتابخوانی بپردازد.

این صنعتگر فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: همه اقشار جامعه نیاز به مطالعه دارند به عنوان مثال یک کارگر به عنوان یک پدر و عضوی از جامعه هر چه آگاه‌تر باشد، بهتر می‌تواند با اقشار جامعه برخورد کند.

وی بیان کرد: تمام صاحبان صنایع شهرستان مهریز برای بالابردن سطح معلومات کارگران خود و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی، آمادگی خود را برای احداث کتابخانه در واحدهای صنعتی اعلام کرده‌اند.

مدیرعامل شهرک صنعتی مهریز نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی عنوان کرد: نهادینه نشدن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشور، نتیجه بی‌توجهی خانواده‌ها به این امر است.

حمیدرضا بشارت یادآور شد: برای بالا بردن نرخ مطالعه باید از کودکی بین کودک و کتاب ارتباط و انس برقرار کرد و از سوی دیگر خانواده‌ها باید از همان ابتدای آموزش و تربیت کودکان، آنها را با کتاب آشنا کنند زیرا کودک، بسیاری از رفتارها را از والدین خود تقلید می‌کند و آنها را الگو قرار می‌دهد. 

وی متذکر شد: هفته کتاب فرصت و انگیزه‌ای برای تشویق مردم به کتاب خواندن، همچنین تشویق ناشران به انتشار کتاب و تشویق نویسندگان به نوشتن بیشتر است.

شهرک صنعتی مهریز دارای 70 واحد صنعتی فعال و بیش از 2 هزار کارگر در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

انتهای پیام/2464/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول