اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس بهداشت:

مشکلات ژنتیکی عامل بروز دیابت در کودکان است

خبرگزاری فارس: کارشناس کودکان مرکز بهداشت خوزستان گفت: مشکلات ژنتیکی و اختلال در سیستم ایمنی بدن عامل بروز دیابت نوع یک در کودکان است.

مشکلات ژنتیکی عامل بروز دیابت در کودکان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، شهین مرادی اظهار داشت: علت ابتلا به دیابت نوع یک هنوز ناشناخته است البته تصور می‌شود که ترکیبی از عوامل ژنتیکی، سابقه خانوادگی و فاکتورهای محیطی در ایجاد بیماری دخالت داشته باشند.

وی افزود: در دیابت نوع یک پانکراس توانایی تولید انسولین برای تنظیم قند خون را ندارد که در این حالت گلوکز موجود در غذا به جای تبدیل به انرژی به جریان خون باز می‌گردد و سبب ایجاد علائم و مشکلات بسیاری از جمله خستگی می‌شود.

این کارشناس اضافه کرد: اکثر افرادی که دیابت نوع یک در آن‌ها تشخیص داده شده است در سنین کودکی یا جوانی به سر می‌برند.

مرادی با بیان اینکه دیابت نوع یک فقط با انسولین قابل درمان است، ادامه داد: برخلاف مبتلایان به دیابت نوع 2 که در مراحل اولیه نیاز به انسولین ندارند، مبتلایان به این نوع بیماری هرگز نمی‌توانند از دارو استفاده کنند و هدف از انسولین درمانی این است که کار انسولین ترشح شده در بدن را تقلید کند.

وی پرخوری و پرنوشی را از علائم اولیه ابتلا به دیابت در کودکان دانست و گفت: تکرر ادرار و شب ادراری، کاهش بدون دلیل و ناگهانی وزن از دیگر علائم ابتلا به دیابت در کودکان است.

این کارشناس مرکز بهداشت خوزستان همچنین انجام فعالیت مناسب روزانه، خوردن غذاهای سالم و سعی در حفظ وزن مناسب با توجه به قد را از راه‌های پیشگیری از بروز دیابت نوع 2 در کودکان بیان کرد.

مرادی خاطرنشان کرد: درمان دیابت نوع یک فقط با انسولین است و انسولین درمانی باید طبق نظر پزشک متخصص و بسته به میزان قند خون شخص باشد.

انتهای پیام/2247/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول