اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مظاهری:

تحریک عواطف مردم تا پیش از انتخابات خیانت است / عدم وحدت معضلی جدی است

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند هر کس در هر مقامی که باشد اگر تا پیش از انتخابات عواطف مردم را تحریک کند به نظام جمهوری اسلامی ایران خیانت کرده است.

تحریک عواطف مردم تا پیش از انتخابات خیانت است / عدم وحدت معضلی جدی است

به گزارش خبرگزاری فارس اصفهان، آیت‌الله حسین مظاهری ظهر امروز در نشست روحانیون و مبلغین حوزه علمیه استان اصفهان در مدرسه علمیه صدر اصفهان اظهار کرد: از 124 هزار پیامبر بیش از 123 هزار و 800 نفر از آنها پیامبر تبلیغی محسوب می‌شده‌اند.

وی افزود: گرچه تبلیغ دین بسیار مهم است اما دستور موکد دین ما این است که ابتدا آشنایی کامل به دین اسلام پیدا کنید و سپس به امر تبلیغ رو آورید.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه معجزه محرم در تازه بودن آن است، تاکید کرد: توصیه‌ای که به شما دارم این است که سعی کنید مراسم‌های مذهبی به طور کامل سنتی اجرا شوند که اگر به جز این عمل کنیم سنت زیبای محرم به دلیل ورود خرافات به مرور زمان کم‌رنگ می‌شود.

آیت‌الله مظاهری با تأکید بر اینکه تبلیغ سه رکن اخلاق، احکام و اعتقادات در اینگونه مراسم‌ها ضروری است، گفت: زمانی که دشمن متوجه شد که با جنگ رو در رو نمی‌تواند تشیع را از میان بردارد رویکرد جنگ نرم را پیش گرفت و اکنون بیش از یک‌هزار رسانه بر ضد تشیع و جمهوری اسلامی مشغول فعالیت هستند.

وی با انتقاد از شرایط کنونی جامعه اظهار کرد: باید بدانیم که مشکلات اقتصادی مردم به حدی است که حتی افراد فوق متوسط از نظر مالی هم از آن ناراضی‌اند.

این مرجع عالی‌قدر شیعیان اضافه کرد: به جز فساد اداری و اقتصادی، فساد اخلاقی از جمله اعتیاد و بی‌بند و باری نیز جامعه را فراگرفته است که باید تدبیری جدی برای آن بیندیشیم.

* فقدان وحدت در جامعه معضلی جدی است

وی با اشاره به اینکه فقدان وحدت خود معضلی جدی تلقی می‌شود، تاکید کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند هر کس در هر مقامی که باشد اگر تا پیش از انتخابات عواطف مردم را تحریک کند به نظام جمهوری اسلامی ایران خیانت کرده است.

آیت‌الله مظاهری تاکید کرد: پیامبر اکرم(ص) پس از تشکیل حکومت برای وحدت بیشتر مسلمانان نماز جماعت را تشکیل دادند که این مهم‌ترین آموزه دین ماست اما ما اکنون با شایعه، توهین، غیبت و تهمت به اوج نزاع و اختلاف در کشور رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: اینکه برخی افراد برای توجیه اعمالشان خود را زیر چتر ولایت می‌برند خود مصیبت بزرگ‌تری است که در این راستا از مبلغان درخواست دارم که ضمن جلوگیری از اختلافات به این آتش دامن نزده و مردم را در صحنه نگاه دارند.

انتهای پیام/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول