اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در گفت‌وگو با فارس

مخالف سیاسی سوری: از دعوت ایران برای گفت‌وگوی ملی سوریه استقبال می‌کنیم

خبرگزاری فارس: یکی از اعضای جنبش تغییر مسالمت‌آمیز در سوریه و از مخالفان سیاسی این کشور با استقبال از دعوت ایران برای میزبانی از گفت‌وگوی ملی سوریه آن را بسیار مهم برشمرد.

مخالف سیاسی سوری: از دعوت ایران برای گفت‌وگوی ملی سوریه استقبال می‌کنیم

«فاتح جاموس» از اعضای سرشناس حزب سوسیالیسم العمل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق افزود: هرگونه اقدام مخالفت آمیز و یا برنامه سیاسی باید مبتنی بر ماهیت فکری و فیزیکی باشد که در صحنه عملی نمود یابد.

وی افزود: مخالفت در هر سطحی، به میزان زیادی به محل آن و نیروهای سیاسی حامی آن بستگی دارد و حمایت از مخالفت می تواند به شیوه های مختلف مالی، نظامی،اطلاع رسانی و یا تامین امنیت صورت گیرد.

جاموس با اشاره به اینکه بیشتر حاضران در کنفرانس دوحه، در واقع جزئی از مخالفان سوری بودند که در فاصله‌های مختلف زمانی پس از اشغال بغداد از اهمیت نقش خارجی به ویژه آمریکا و دخالت نظامی سخن می گفتند، مخالفت خود را با چنین رویکردی اعلام کرد.

وی ضمن تاکید بر مخالفت با نقشی بیگانگان در بحران داخلی یک کشور گفت: دخالت های خارجی منجر به پیچیده شدن بحران سوریه شده و هزینه های آن را بالا می برد از همین رو چنین رویکردی بسیار زیان آور خواهد بود.

در مورد اینکه آیا مخالفان سوری در ایران نیز کنفرانسی شبیه دوحه برگزار خواهند کرد، گفت ایران پیش از برگزاری کنفرانس دوحه نیز از مخالفان دعوت کرده بود و به هر حال دعوت تهران بسیار حائز اهمیت است.

جاموس تاکید کرد که هرگونه دعوتی که از سوی ایران و چین و روسیه و به هدف گفت‌وگوی فراگیر ملی صورت گیرد، بسیار مهم تر از کنفرانس یک جانبه نظیر کنفرانس دوحه خواهد بود.

وی یادآور شد که کنفرانس مخالفان سوریه در خارج و همه راهکارهای آن فقط مبتنی بر دو محور بوده است؛ نخست دخالت نظامی بیگانگان و دوم مخالفت با هرگونه تغییر مسالمت آمیز در این کشور.

وی با استقبال ازدعوت ایران برای میزبانی از گفت و گوی ملی سوریه نقش ایران را بسیار مهم برشمرده و گفت بخش مهمی از کمک های ایران به میزان زیادی مشکلات و رنج های ملت سوریه را کاهش داده است.

جاموس با تاکید بر استقبال از دعوت ایران و شرکت کنندگان در گفت وگوی تهران گفت: ما به همکاری خود ادامه داده و دیدگاه خود را در خصوص بحران سوریه مطرح خواهیم کرد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول