اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز بهداشت شوشتر:

آب اصلی‌ترین عامل شیوع بیماری وباست

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز بهداشت شوشتر گفت: آب اصلی‌ترین عامل شیوع بیماری خطرناک وباست و باید در این باره اطلاعات صحیحی به جامعه ارائه شود.

آب اصلی‌ترین عامل شیوع بیماری وباست

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، صغری گنج عصر امروز در کارگاه آموزشی که برای مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان شوشتر برگزار شد اظهار داشت: وبا بیماری خطرناکی است که تنها از آب و آنچه از آب تغذیه می‌کند منتقل می‌شود و باید در این باره توجه بسیار زیادی داشت که عدم رعایت بهداشت آب می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌هایی مانند وبا شود که باید در این باره مراقبت‌های ویژه‌ای را اعمال کرد.

وی با اشاره به اینکه وبا در کشور ایران دو پیک مهم دارد، افزود: دو دوره زمانی برای بیماری وبا وجود دارد یکی در تابستان و دیگری پاییز است که باید به این دو فصل شیوع این بیماری توجه داشت و مراقبت‌های پزشکی را در این فصول بیشتر کرد و دقت عمل را در این باره افزایش دهیم.

*التور منشا ابتلا به وباست

رئیس مرکز بهداشت شوشتر افزود: بیماری التور بیماری شبیه وباست که از خطر کمتری برخوردار است و باید نسبت به علائم این بیماری که ثبت، سستی و اسهال است توجه زیادی داشت.

وی خاطر نشان کرد: بیماری التور همه‌گیری بیشتری دارد و به این دلیل باید کوشید تا در اسرع وقت در صورت مشاهده علائم این بیماری به مراکز بهداشتی مراجعه کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خانواده‌ها باید به مواد‌ غذایی گیاهی توجه زیادی داشته باشند، خاطر نشان کرد: مواد غذایی گیاهی که از فاضلاب انسانی تغذیه کنند اصلی‌ترین عامل بیماری وبا هستند و باید دقت کرد که مواد غذایی سلام برای مصرف در خانواده تامین شود.

گنج تاکید کرد: باید به آب روستاها توجه بیشتری کرد و بر امر کلرزنی آن‌ها نظارت دقیق‌تری اعمال کرد تا بیماری وبا در روستاهای شهرستان شوشتر شیوع پیدا نکند.

*عامل اصلی وبا همسایه‌های شرقی ایران

رئیس مرکز بهداشت شوشتر خاطر نشان کرد: اصلی‌ترین عوامل شیوع بیماری‌های وبا در ایران کشورهای افغانستان و پاکستان است که در این کشورها شیوع این بیماری سابقه بسیاری دارد.

گنج تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده بخش اعظم ابتلا‌های بیماری التور و وبا در ایران در سال‌های گذشته منشا خارجی داشته است و کشورهای افغانستان و پاکستان در این باره نقش اصلی را ایفا کرده‌اند.

انتهای پیام/72006/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول