اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بناب:

درک حقیقت عاشورا ‌از انحراف و ‌خرافات جلوگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بناب گفت: عدم درک حقیقت عاشورا موجب انحراف و نفوذ خرافات خواهد شد.

درک حقیقت عاشورا ‌از انحراف و ‌خرافات جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام شیخ‌مصطفی باقری‌بنابی ظهر امروز در همایش مشترک هیئات مذهبی، هیئت امنای مساجد و مداحان شهرستان بناب که در آستانه ماه محرم از سوی تبلیغات اسلامی ترتیب یافته بود اظهار کرد: حضور مسئولان در بین مردم از برکات نظام جمهوری اسلامی است و سایر دولت‌ها و ملت‌ها از این نعمت بی‌بهره‌اند؛ چون یا مسئولان آنها در بین مردم محبوبیت ندارند و یا مردم از آنها تبعیت ندارند.

وی افزود: با وجود اینکه در کشور شاهد تحریم دشمنان هستیم، سوءمدیریت نیز وجود دارد اما در کنار آن از نعمات زیادی برخورداریم.

امام جمعه بناب با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های استکبار در تلاشند تا این محافل را از ما بگیرند؛ اظهار کرد: دشمنان با تمام توان از طریق ماهواره و رسانه‌های مرموز در تلاشند تا هویت ما را گرفته و به مکتب ما آسیب برسانند و مخصوصاً جوانان را از مکتب ما جدا کنند.

باقری‌بنابی تأکید کرد: دنیا در تلاش است تا به همراه مبلّغان آنها در داخل و دلداده‌های آنها در مرکز استان‌ها و شهرستان‌ها فرزندان ما را از درون تهی کنند و ضمن گرفتن حقایق، آنها را بی‌محتوا و بی‌اعتقاد کنند که یکی از این راه‌ها از طریق کشاندن جوانان به سمت انواع مواد مخدر و روانگردان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب به وجود نعمت امنیت در جامعه اشاره کرد و گفت: امنیت موجود در کشور مدیون وجود نعمت بزرگ ولایت است.

وی سپس گفت: هیئت امنای مساجد به جوانان باید بیشتر احترام و حریم قائل شوند و با انواع محبت و صبر و تحمل آنها را از چنگال و کمند دشمنان خارج کنند و این میسر نمی‌شود مگر با محبت و نوازش.

امام جمعه بناب در عین حال اظهار کرد: نباید اجازه داد تا به بهانه‌های مختلف، جوانان در چنگال دشمنان بیفتند.

باقری‌بنابی همچنین با تأکید بر اینکه بیش از هر زمان دیگری نیازمند درک اهداف عزاداری‌های ماه محرم هستیم؛ خاطرنشان کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) برای ابد کشتی نجات امت و بشریت است از این رو باید هر قدر در توان داریم، با آباد نگهداشتن سفره سیدالشهدا(ع) تا ابد از نعمت این سفره بهره‌مند شویم. چراکه عدم درک حقیقت عاشورا موجب انحراف و نفوذ خرافات خواهد شد.

حجت‌الاسلام رسول یگانه رئیس تبلیغات اسلامی بناب نیز در این جلسه با عرض تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) گفت: جذب جوانان و نوجوانان در مساجد یکی از وظایف اصلی هیئات مذهبی و هیئت امنای مساجد است.

انتهای پیام/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول