اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با راه‌اندازی فازهای پارس جنوبی محقق می‌شود

تولید روزانه یک میلیارد مترمکعب گاز در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل نفت و گاز پارس از تولید روزانه یک میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در پارس جنوبی با راه‌اندازی تمام فازهای پارس جنوبی خبر داد.

تولید روزانه یک میلیارد مترمکعب گاز در پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه موسی سوری ظهر امروز در بازدید از فازهای در دست احداث در پارس جنوبی اظهار داشت: وزارت نفت با تمام توان و ظرفیت برای تکمیل و بهره‌برداری از فازهای در دست احداث تلاش می‌کند و امسال شاهد حرکت بسیار خوبی در این مسیر هستیم.

وی افزود: قاسمی وزیر نفت اهتمام ویژه‌ای در این عرصه دارد و با تلاش دسته‌جمعی برای دسترسی به اهداف مورد نظر تلاش می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس به اهمیت ارزش فازهای پارس جنوبی اشاره کرد و یادآور شد: راه‌اندازی هر فاز در پارس جنوبی، درآمد ناخالص داخلی را یک درصد افزایش می‌دهد و این امر نشان‌دهنده اهمیت پارس جنوبی است.

سوری تصریح کرد: بر اساس محاسبات انجام شده و با بهره‌برداری از تمام فازهای در دست اجرای پارس جنوبی و تکمیل طرح توسعه این میدان گازی، درآمد ناخالص داخلی کشور به میزان بیش از 110 میلیارد دلار در سال افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی شاهد اجرای 68 میلیارد دلار پروژه در منطقه پارس جنوبی هستیم و امیدوار هستیم در کمترین زمان ممکن شاهد بهره‌برداری از فازهای جدید باشیم.

این مسئول بیان کرد: با راه‌اندازی تمام فازهای در دست اجرا در پارس جنوبی، میزان تولید گاز طبیعی در این منطقه به روزانه یک میلیارد مترمکعب گاز می‌رسد که ارزش و اهمیت بسیار زیادی در درآمد کشور دارد.

سوری همچنین از تولید روزانه یک میلیون بشکه میعانات گازی در پارس جنوبی خبر داد و افزود: این مهم با راه‌اندازی فازها محقق می‌شود و به عنوان چشم‌انداز تولید نفت و گاز در شرکت نفت و گاز پارس تعیین شده است.

وی خاطر نشان کرد: باید دست به دست هم دهیم و با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای رسیدن به اهداف مورد نظر تلاش و فعالیت کنیم.

انتهای پیام/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول