اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی:

«اقتصاد مقاومتی» برگرفته از فرهنگ عاشوراست

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی گفت: اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی است برگرفته از فرهنگ عاشوراست.

«اقتصاد مقاومتی» برگرفته از فرهنگ عاشوراست

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی پیش از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی اظهار کرد: نقشه راهی که رهبری درباره سبک زندگی کلید زدند، برگرفته از مکتب اسلام و سیره اهل بیت است.

وی با اشاره به ضرورت تبیین سبک زندگی براساس تعالیم دینی گفت: روش زندگی امام حسین یک سبک زندگی برای بشریت بوده که این امام همام با قیام خویش درس آزادی و آزادگی را پیش روی مسلمانان به ویژه شیعیان ترسیم کرد.

حجت‌الاسلام یعقوبی با بیان اینکه شعار هیهات من الذله درس بزرگی در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است از این رو ما در تمام عرصه‌ها با تمسک به این فرمایش بزرگ سالار شهیدان باید خودمان را به قله‌های عزت برسانیم.

وی تصریح کرد: اباعبدالله الحسین(ع) در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی و قیام خویش را آغاز کرد و سبک زندگی خودشان را به این شکل مشخص کردند و درس‌های بزرگی را به مسلمانان یاد دادند.

امام جمعه بجنورد تاکید کرد: این امام همام هم مصلح، هم منجی و هم آمده بود تا انسان‌ها را به سرچشمه مکتب الهی برساند و این حرکت سالار شهیدان اصلاحی، آزاداندیش و قدرتمند است و بر همه است تا با فراگیری شیوه و روش آن امام همام در ارتقای فرهنگی و انسانیت به ویژه در زمینه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر کوشا باشند.

وی با تاکید بر اینکه راهی که جمهوری اسلامی انتخاب کرده است راه الهی و پیشرفت است، گفت: ما می‌خواهیم بر اساس معارف اسلامی پیش برویم و اگر دنیا جمع شوند و علیه دین ما کار کنند، ما هم در مقابل آنان خواهیم ایستاد.

حجت‌الاسلام یعقوبی اقتصاد مقاومتی، فرهنگ مقاومتی که مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی است را برگرفته از فرهنگ عاشورا و تعالیم دینی یاد کرد.

به گزارش فارس، دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی هم در این نشست با گرامیداشت سه مناسبت فرهنگی؛ هفته امر به معروف و نهی از منکر کتاب و کتاب‌خوانی و هفته بسیج گفت: برنامه‌های مختلفی به همین منظور در سطح استان پیش بینی شده‌اند.

حسین ثابت‌قدم همچنین از 19 مهر سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به خراسان‌شمالی به عنوان مقطع تاریخی و اثر گذار یاد کرد و افزود: این روز همواره در اذهان مردم استان حفظ و ماندگار خواهد شد.

وی تصریح کرد: زمانی که به پیشینه خطه خراسان‌شمالی می‌نگریم سه مقطع تاریخی و اثرگذار چون دوران قبل از انقلاب و مبارزه مردم استان علیه طاغوت، دوران بعد از انقلاب و حضور مردم در عرصه‌های دفاع مقدس و در سال‌های اخیر سفر رهبر معظم انقلاب را به عنوان مهم‌ترین رویداد استان شاهد هستیم.

ثابت‌قدم با اشاره به حضور فعالانه مردم استان در تمام عرصه‌های تاریخی گفت: مردم این استان در 19 مهر با استقبال تاریخی از رهبر انقلاب اسلامی و ولایت محشری را رقم زدند، این سفر از ابعاد مختلف قابل بررسی است و مردم عشق به ولایت و شوق دیدار یار را به نمایش گذاشتند.

وی با تاکید بر اینکه باید این گنج را همواره پاس داشته و از منویات سفر معنوی رهبر انقلاب اسلامی بهره بگیریم، افزود: به همین منظور دبیرخانه دائمی گرامیداشت سفر مقام معظم رهبری به خراسان‌شمالی ایجاد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی با اشاره به نام‌گذاری این استان به عنوان باب الرضا(ع) و بجنورد به عنوان دار المعرفت تصریح کرد: هفته حضور رهبر معظم انقلاب به استان نیز هفته برکت و بصیرت نامگذاری شده که همه ساله به همین مناسبت برنامه‌هایی به اجرا در خواهد آمد.

وی یکی از مهم‌ترین محورهای منویات سفر رهبر معظم انقلاب را سبک زندگی برشمرد و خاطرنشان کرد: باید سبک زندگی به یک گفتمان غالب مردم خراسان‌شمالی تبدیل و این استان به قرارگاه استراتژیک سبک زندگی تبدیل شود.

ثابت‌قدم مهم‌ترین محور شورای فرهنگ عمومی را موضوع سبک زندگی برشمرد و گفت: کارگروه‌های مختلفی نیز در راستای تحقق منویات رهبری در شورای فرهنگ عمومی استان تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/63002/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول