اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور مطرح کرد‌

رزمایش پدافند هوایی، حامی ثبات و استقرار امنیت در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت:‌رزمایش پدافند هوایی نقش تعیین‌کننده در توسعه ثبات و استقرار امنیت دارد و از این حیث حامی استقرار و امنیت در کشور تلقی می‌شود.

رزمایش پدافند هوایی، حامی ثبات و استقرار امنیت در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی ظهر امروز در دومین روز از نخستین اجلاس سراسری تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های آزاد کشور در جمع بیش از هزار فعال تشکل دانشجویی در مشهد اظهار کرد: در عرصه‌های پیرامونی عصر حاضر اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و علمی باید با جدیت پیرو ولایت فقیه باشیم.

وی افزود: آمارها به سادگی بیانگر توسعه‌ بخش علمی و غنای علم کشور است، وجود کمتر از یک میلیون نفر دانش‌آموخته در کشور پیش از انقلاب و رشد چشمگیر آن تا جایی که امروز قریب به 10 میلیون دانش‌آموخته در دانشگاه و 4 میلیون نفر دانشجوی در حال تحصیل در مقاطع مختلف هستیم، مبین این توسعه است.

پورمحمدی با اشاره به غنای علمی و آثار پژوهشی بیشتر خاطرنشان کرد:‌ ایران اسلامی امروز شاهد رشدی چشمگیر در توسعه مدنی، آثار پژوهشی، غنای علمی، توسعه رفاه، توسعه اقتصادی و توسعه ثبات و استقرار امنیت است.

وی تصریح کرد:‌ دانش‌آموختگان، دانشجویان و فعالان عرصه علمی با تلاش دو چندان خود سهم عظیمی در غنای علمی کشور دارند؛ ولی این ظرفیت عظیم علمی در کنار استفاده کاربردی و پیوند با صنعت مؤثر و کارآمد است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با ابراز خرسندی از توسعه نظامی جمهوری اسلامی ایران در کشور گفت: امنیت و ثبات در کشور به معنی آن نیست که ایران از دید دشمنان و برهم‌زنندگان آرامش و امنیت دور مانده؛ بلکه ایران پیش از تمام کشورهای همسایه که امروز تمنای لحظه‌‌ای امنیت را دارند، مورد تاخت و تاز گروهک‌های تروریستی و منافق بوده است.

این مسئول ادامه داد:‌ تحریم اقتصادی در چند سال اخیر تشدید یافته و این در حالی است که کشور از ابتدای انقلاب مورد تحریم نظامی قرار گرفته بود و هیچ کشوری قطعه‌ای از تجهیزات نظامی به ایران نمی‌داد.

پورمحمدی یادآور شد:‌ رزمایش پدافند هوایی برای ملت ایران نشانه غرور و توسعه نظامی و استقلال‌طلبی است و از طرفی سرآمد استقرار امنیت و ثبات در کشور و منطقه هستیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور مدیریت و سیاست‌گذاری‌های نادرست را عامل بخشی از مشکلات حاصل شده در وضعیت جامعه فعلی دانست و عنوان کرد:‌ صنعت، تولید و اقتصاد وقتی آسیب دید که به جوانان و تفکرات حرفه‌ای این حوزه تکیه نکرد، در واردات به استقلال‌طلبی تکیه نکردیم، مدیریت مصرف صحیح نداشتیم و مجموع این‌ها سرعت‌گیرهای داخلی توسعه کشور شد.

وی تصریح کرد: تعامل صنعت و دانشگاه و همه بخش‌های مرتبط را باید به گونه‌ای به کار بگیریم که نگاه تک بُعدی به تولید از حیث افزایش آن نداشته باشیم، افزایش تولید باید به همراه کیفیت باشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان اذعان داشت: تولید باید همراه ارزش زیستی، اقتصادی و توسعه رفاهی همراه باشد.

انتهای پیام/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول