اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار مشهد:

زمان انتظار مسافران اتوبوس در مشهد به 5 دقیقه کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: زمان انتظار مسافران اتوبوس در مشهد به پنج دقیقه کاهش یافته است.

زمان انتظار مسافران اتوبوس در مشهد به 5 دقیقه کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هوشنگ خندان‌دل ظهر امروز در حاشیه افتتاح نخستین خط BRT مشهد، با بیان اینکه در سال گذشته سرفاصله زمانی رسیدن اتوبوس به ایستگاه 15 تا 20 دقیقه بود، افزود: زمان انتظار مسافران نیز حدود 10 دقیقه بود که این رقم به صورت میانگین امروز به پنج دقیقه کاهش یافته است.

وی اظهار کرد:‌ مسیرهای ارائه دهنده خدمت از سوی سازمان اتوبوسرانی 2200 کیلومتر است که گاه در یک خط به 30 کیلومتر تا 60 کیلومتر می‌رسد، اما با ارائه نرم‌افزارهای جدید شرایط بهبود شاخص‌های خدمات‎رسانی را افزایش می‌دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به انجام اقدامات کمی و کیفی به منظور بهبود عملکرد خدمات رسانی به شهروندان عنوان کرد: برای بهبود خدمات رسانی ایجاد چهار کریدور BRT و ایزووله مدنظر قرار گرفته است.

خندان‌دل با بیان اینکه فاز اول اجرای این طرح در خیابان امام رضا(ع) به بهره‌برداری رسیده، خاطرنشان کرد: امید است عملیات اجرایی فاز دو BRT از ابتدای خیابان طبرسی تا میدان فجر به زودی آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه 21 خط اتوبوسرانی در دو خیابان طبرسی و امام رضا(ع) فعال است، اضافه کرد: 285 دستگاه به مقصد حرم مطهر رضوی رفت و آمد می‌کنند که این تعداد اتوبوس افزایش ترافیک و آلودگی و دیگر مشکلات را به دنبال دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد با اشاره به اینکه با احداث خط BRT تعداد اتوبوس‌های در حال تردد در این دو خیابان ساماندهی شده و کاهش می‌یابند، گفت: تلاش می‌شود با راه‌اندازی کامل این خط در دو خیابان امام رضا(ع) و طبرسی شاهد افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان و زائران باشیم.

خندان‌دل همچنین متذکر شد: این پروژه با اعتبار 30 میلیارد تومان محقق شد که 25 میلیارد تومان صرف خرید اتوبوس‌های BRT و پنج میلیارد تومان دیگر نیز در بخش زیرساخت‌ها هزینه شد.

این مسئول به جابه‌جایی روزانه 100 هزار مسافر از طریق پایانه مسافربری امام رضا(ع) اشاره کرد و اذعان داشت: به واسطه این حجم بالای تردد ضرورت دارد رفت و آمدها با نظارت و ساماندهی بیشتری انجام شود که به همین دلیل کلانتری پایانه با اعتبار یک میلیارد تومان احداث شد.

انتهای پیام/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول