اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان خبر داد

حضور مسیحیان در مجالس عزاداری امام حسین در اروپا / تشکیل کرسی‌های شیعه‌شناسی در آلمان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری از حضور مسیحیان در مجالس عزاداری امام حسین (ع) در کشورهای اروپایی خبر داد و گفت: کرسی‌های شیعه‌شناسی در آلمان تشکیل شده و تحقیقات بسیاری در این زمینه در حال انجام است.

حضور مسیحیان در مجالس عزاداری امام حسین در اروپا / تشکیل کرسی‌های شیعه‌شناسی در آلمان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی بعد از ظهر امروز در جمع مداحان این شهر ساماندهی هیئت‌های عزاداری را ضروری خواند و اظهار کرد: مداحان تصحیح احکام و قرائت قرآن و دعاها را مد نظر قرار دهند.

وی سبک قرائت قرآن با دعا را متفاوت عنوان کرد و افزود: قرائت قرآن در روایات به سبک نوحه پرهیز داده شده و اگر قرآن به صورتی که سفارش شده، قرائت شود بسیار تاثیرگذار است.

رمضانی به‌روز رسانی مداحان در سبک‌شناسی، شعرهای آیینی و توسعه‌گرایی در شعر را از مسائل مهم برشمرد و تصریح کرد: روضه و مقتل‌خوانی باید به صورت صحیح اجرا شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود ظرفیت مرثیه‌خوانی و شعرسرایی برای تمام اصحاب کربلا، خاطرنشان کرد: نظم در امور یکی از عوامل موفقیت است.

وی خواستار مرور جایگاه مبلغان و مداحان توسط آنها شد و ابراز کرد: مرور کردن مسائل انگیزه را تقویت می‌کند و وظایف انسان را توسعه می‌دهد.

*رابطه تنگاتنگ بعثت، غدیر، عاشورا و مهدویت

رمضانی بر انتقال منزلت قرآن و عترت توسط مداحان در قلب‌های مردم تاکید کرد و گفت: بعثت، غدیر، عاشورا و مهدویت را باید به‌هم متصل کرد و رابطه تنگاتنگی بین آنها وجود دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دنیای غرب تلاش می‌کند مجالس عزاداری امام حسین (ع) بدون روحانیت و محتوا برگزار شود، بیان کرد: افرادی برای آموزش قمه‌زنی به مسلمانان از انگلستان به آلمان می‌روند و تلاش می‌کنند مجالس عزاداری امام حسین (ع) از محتوا خالی باشد.

وی محرم را ذخیره‌ای برای تحول جهانی امام عصر (عج) توصیف کرد و یادآور شد: مجالس روضه امام حسین (ع) هر سال در اروپا و آمریکا نسبت به سال‌های گذشته رونق بیشتری پیدا می‌کند.

رمضانی با اشاره به جمعیت هزاران نفری مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) در غرب، اظهار کرد: مسیحیان در مجالس عزاداری امام حسین (ع) در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی حضور پیدا می‌کنند و پس از مراسم می‌گویند حسین (ع) امام ما نیز هست.

*تشکیل کرسی‌های شیعه‌شناسی در آلمان

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری فرهنگ شیعه را در غرب روزبه‌روز در حال رشد خواند و تصریح کرد: کرسی‌های شیعه‌شناسی در آلمان تشکیل شده و تحقیقات بسیاری در این زمینه در حال انجام است.

وی در ادامه سوز را در مداحی تاثیرگذار دانست و اذعان کرد: اخلاق اثر مداحی را بیشتر می‌کند.

رمضانی خواستار معرفی بیشتر ائمه (ع) توسط مداحان به مردم شد و بیان کرد: نگاه افراط و تفریط به ائمه (ع) باید از بین برود و مداحان ائمه (ع) را به صورت معتدل معرفی کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری مداحان را نزد مردم بسیار محترم نامید و گفت: جامعه باید به مداحان احترام بگذارد.

انتهای پیام/84001/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول