اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار لرستان:

احیا منابع طبیعی و جنگلی باید به فرهنگ در جامعه تبدیل شود

خبرگزاری فارس: استاندار لرستان گفت: حفاظت و احیا منابع طبیعی و جنگلی باید به فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

احیا منابع طبیعی و جنگلی باید به فرهنگ در جامعه تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حبیب‌الله دهمرده عصر امروز در نخستین همایش ملی حقوق محیط زیست و منابع طبیعی زاگرس که در محل سالن اجلاس جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، بر راه‌اندازی تورهای گردشگری در لرستان تاکید کرد و اظهار داشت: باید چنین تورهایی از سوی NGOها و دوستداران طبیعت و دست اندرکاران این مهم برای معرفی لرستان و طبیعت آن راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه باید از دوستداران طبیعت و NGOها دعوت، مشورت و برنامه‌ریزی شود، تا بتوانیم بهتر و با کار کارشناسی از طبیعت استان صیانت کنیم، گفت: ما می‌توانیم با کار علمی و کارشناسی جنگل‌های این سرزمین زیبا و بکر را احیا سازیم و در راستای این مهم قدری زیرساخت‌ها  فراهم و حمل و نقل را مهیا سازیم.

استاندار لرستان گفت: خیلی از نقاط جنگلی ایران به دلیل بی‌توجهی و کم‌توجهی به بیابان و کویر تبدیل شده است.

دهمرده تصریح کرد: در ایران مناطق بسیار سرسبز و با طراوتی وجود دارد که متاسفانه براثر بی توجهی افراد در شرایط خوبی بسر نمی‌برند.

وی اظهار کرد: طی سال‌های اخیر بسیاری از مناطق کویری و بیابانی کشور با همکاری کارشناسان برای تبدیل شدن به نقاطی زیبا و دارای پتانسیل آماده شده‌اند.

استاندار لرستان تصریح کرد: استان لرستان نیز مانند بسیاری از مناطق کشور، دارای طبیعتی زیبا و شاداب است که نیازمند نگهداری و در بعضی موارد نیز احیا هستند.

وی گفت: مناطق بکر و طبیعی قابل توجهی در استان وجود دارد که نیازمند معرفی به دنیا هستند که به دلیل برخی بی توجهی‌ها همچنان ناشناخته مانده‌اند، در صورتی که این مناطق قابلیت لازم برای سهیم شدن در عرصه توسعه اقتصادی کشور را دارند.

در ادامه استاد دانشگاه علوم و تحقیقات خوزستان گفت: کوه‌های زاگرس در غرب ایران تا استان فارس ادامه دارند و تالاب‌های آن زیستگاه 140 گونه پرنده است که در دهه 40، 12 میلیون پرنده مهاجر داشته و حال آنکه این تعداد امروز به کمتر از چهار میلیون رسیده است.

بهروز بهروزی‌راد افزود: منطقه زاگرس نقش مهمی در کاهش گرد و غبار هوا دارد به نحوی که هر هکتار از این منطقه موجب کاهش 68 تن گرد و غبار می‌شود که این نشان دهنده نقش این منطقه حیاتی در تعدیل آب و هواست.

بهروزی‌راد اظهار کرد: گنج عظیم زاگرس دارای 42 تیره گیاهی، 181 گونه درختی و درختچه،819 گونه بوته و بیش از 43 گونه واریاته و درخت بلوط است.

وی گفت: اکوسیستم زاگرس میراث طبیعی ارزشمندی است که ذخیره آب آن در هر هکتار بیش از 84 متر مکعب است.

استاد دانشگاه علوم و تحقیقات خوزستان گفت: سرچشمه آب‌های مهم ایران مانند سیمره، کشکان، دز، کرخه و کارون همگی کوه‌های زاگرس هستند.

نخستین همایش ملی حقوق محیط زیست و منابع طبیعی زاگرس امروز با حضور جمعی از اساتید و کارشناسان این حوزه در مرکز همایش‌های جهادکشاورزی خرم‌آباد برگزار شد.

انتهای پیام/85001/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول