اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

تمام توان امنیتی به‌کار گرفته شود تا چیزی از توشه محرم کاسته نشود

خبرگزاری فارس: امام جمعه زاهدان گفت: دستگاه‌های امنیتی باید تمام توان خود را برای برقراری امنیت به‌کار گیرند تا چیزی از توشه محرم امسال کاسته نشود.

تمام توان امنیتی به‌کار گرفته شود تا چیزی از توشه محرم کاسته نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان ضمن محکوم کردن جنایات اخیر رژیم غاصب اسرائیل علیه مردم غزه اظهار داشت: در بین سلسله انبیاء، شهدا فراوان بودند حتی یک روز 70 پیامبر را سر بریدند یا از طریق ناحیه سم و یا شهادت از طریق شمشیر که در این بین قوم بنی اسرائیل بعد از انجام این جنایات بزرگ، درب‌های مغازه را باز و کار روزمره را آغاز کردند.

وی افزود: سال 1434 هجری قمری آغاز محرم‌الحرام است که سید‌الشهدا با قیام نهضت سرخ حسینی درصدد اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی برآمد، لذا اگر قیام امام حسین‌(ع) نبود اینک از اسلام هم خبری نبود.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در بین امامان بزرگوار تنها حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) بود که لقب تکدانه گرفت، القاب ایشان فراوان بود فقط در بین شهدا و آنهم شهادت مولای متقیان و امام حسین (ع) به خون خدا تعبیر شده‌اند، راز و رمز این القاب چیست؟ در این باره نظرات مختلفی وجود دارد که یکی از آنها این است که هر خونی مدافعی دارد، پدر بزرگوارش حضرت علی (ع) و اولیاء مدافع هستند و این تنها صفتی است که مربوط به اباعبدالله‌الحسین (ع) می‌شود.

سلیمانی بیان کرد: در اعتقادات شیعه، امام حسین (ع) در فضیلت علم با دیگر امامان مشارکت دارد در فضیلت عصمت در مقام امامت، بهره‌مندی از اعجاز و کرامت، در نشر معارف اسلامی، انجام وظیفه مهم امر به معروف و نهی از منکر با دیگر امامان مشارکت دارد این امور سبب شده تا امام حسین (ع) به عنوان چهره تکدانه برای همیشه در تاریخ جلوه کند.

وی اضافه کرد: نحوه مشارکت و شیوه قیام امام حسین(ع) و تکدانه بودن آن امام بزرگوار، چگونگی قیامش را نشان می‌دهد که چنین صفتی را برایش به ارمغان آورد.

امام جمعه زاهدان بیان داشت: راجع به امام حسین (ع) این صفت (تکدانه) عجیب، والا و بی‌نظیر است، چون شرایطی که حضرت قیام را انجام داد و با شیوه و اسلوبی که قیامش آغاز شد، با عده‌ای که در اطرافش چید و با آنان شهادت و فرجام شهادت را به وجود آورد که حتی به قول غربی‌ها این چینش بی‌نظیر است، نشان‌دهنده تکدانه بودن امام می‌باشد.

سلیمانی گفت: به یاری خدا سال به سال بر شکوه، جلال و عظمت محرم به وسیله شما مردم مسلمان و وفادار به اهل بیت (ع) افزوده می‌شود.

وی افزود: دستگاه‌ها و دوستان امنیتی ما شاید شرایط امنیت را حساس توصیف کنند، ولی تمام توانشان را به‌کار گیرند تا چیزی از توشه محرم کاسته نشود.

خطیب جمعه زاهدان تصریح کرد: برای امام حسین (ع) در طول تاریخ، جان‌ها هدیه کرده‌اند و باید این کارها هم صورت گیرد تا از عظمت محرم به خاطر مسائل امنیتی کاسته نشود.

سلیمانی ادامه داد: بحث مرثیه‌سرایی در جای خود محفوظ بوده است و همچنین جوش و خروش جوانان ما، اما امر به معروف و نهی از منکر در این فضای ضعیف وجود دارد، لذا باید فضایل گفته شود و همه مردم بهره‌مند شوند تا نسل جوان به همان شیوه برای جوش و خوروش آماده باشند.

وی در ادامه روز جهانی نیایش و ترویج حقوق و مهرورزی به کودکان و نوجوانان، روز بزرگداشت علامه شیخ مفید و هفته بسیج را گرامی داشت.

امام جمعه زاهدان به مسئله آزادسازی سوسنگرد در 26 آبان سال 59 اشاره کرد و گفت: امام (ره) چنین دستور داد تا فردا سوسنگرد باید آزاد شود در آن زمان تیپ دو، سه و نیروهای زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پاسداران جان برکف سلحشور به ویژه بسیجیان عشایر وارد عملیات شدند تا فرمان امام راحل را محقق کنند و سوسنگرد از چنگال عراق بیرون بکشند.

سلیمانی افزود: 26 آبان سال 59 اگر شرایط آن زمام صدام را ملاحظه کنیم، عظمت این شب مشخص می‌شود صدام در اوج قدرت به عنوان یک ماجراجوی جاه‌طلب و دیکتاتور خشن در آن زمان برای اداره کشورش به عنوان مدیر نمونه قلمداد می‌شد، ارتش بعث در آن زمان حرف اول خاورمیانه را می‌زد.

وی ادامه داد: جریانی که بیش از 400 سال بین ایران و عراق کش و قوس داشت، دعوای مرزی مربوط یک ماه و 10 سال قرن نبود دعوای مرزی از سال 1914 میلادی آغاز شد و تا آن زمان همیشه مطرح بود این دعوای مرزی در دهه 90 میلادی، سال 1970 (میلادی) با خاطره‌ترین قدرت ایران در سطح منطقه رقم خورد، امام دستور داد باید حصر سوسنگرد شکسته شود که جزو محالات بود زیرا در آن زمان که ارتش عراق از مجهزترین تجهیزات دهه 80 میلادی بهره‌مند بود براساس پیمان قرارداد عراق و مسکو در سال 1972 به بعد با شوروی‌ها، قرارداد بسته بودند که هر سال یک و نیم میلیارد دلار در اختیار عراق قرار دهند از سال 1976 عراق پیمان نظامی با فرانسه برقرار کرد که در طی آن قرارداد حدود 2 هزار هلی‌کوپتر، موشک، تجهیزات دریایی در اختیار عراق قرار گرفت تا صدام با تمام وجود و تجهیزات بتواند ایران را شکست دهد.

خطیب جمعه زاهدان افزود: در چنین شرایطی اگر بسیجیان ما تنها تفنگ در اختیار داشتند آنهم با دو الی سه گلوله، پاسداران ما در اوج تهیدستی و ارتشیان ما فاقد یک فرماندهی درست بودند و در چنین شرایطی امام راحل فرمود تا فردا باید حصر سوسنگرد شکسته شود.

سلیمانی گفت: دشمنان به ظاهر خود را بدون سلاح جلوه می‌دادند ولی در باطن بالغ بر 15 کشور استکباری در حمایت با صدام برخاستند اما نیروهای سلحشور اسلام، ارتشی، سپاهی و بسیجی با تکیه بر قدرت ایمان چنان حرکتی را آغاز کردند که در تاریخ به یادگار ماند.

وی اضافه کرد: این روحیه با ایمان رزمندگان اسلام باعث شد تا نیروهای رژیم بعثی صدام به وحشت افتاده و در روز اول محرم، حصر سوسنگرد شکسته شود.

انتهای پیام/75002/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول