اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تاکید پوتین و اردوغان بر لزوم توقف فوری خشونت‌ها در نوار غزه

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهوری روسیه و نخست‌وزیر ترکیه در گفت‌وگویی تلفنی ضمن تأکید بر ضرورت توقف خشونت‌ها در نوار غزه توافق کردند برای برقراری آرامش در منطقه تلاش کنند.

تاکید پوتین و اردوغان بر لزوم توقف فوری خشونت‌ها در نوار غزه

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه روز جمعه در گفت‌وگویی تلفنی با "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه وضعیت بحرانی کنونی در نوار غزه در پی حملات اسرائیل را مورد بررسی قرار داد.

طبق اطلاعات دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، این مذاکرات تلفنی به ابتکارعمل طرف ترک صورت گرفت.

مقامات کرملین اعلام کردند: ولادیمیر پوتین و اردوغان در این مذاکرات بر ضرورت تلاش‌های بی‌وقفه برای توقف هرچه سریعتر خشونت‌ها در نوار غزه و بازگشت آرامش به منطقه تاکید کردند.

بر اساس این اطلاعات، توجه اصلی رهبران روسیه و ترکیه بر اوضاع بحرانی کنونی در نوار غزه متمرکز بود، چرا که در پی وخامت اوضاع و آغاز حملات هوایی گسترده ارتش اسرائیل به این منطقه و حملات موشکی پاسخگویانه نیروهای فلسطینی به سمت اسرائیل، تعداد زیادی از مردم غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

رئیس‌جمهوری روسیه و نخست وزیر ترکیه در خصوص ادامه تلاش‌های هماهنگ چه بصورت دوجانبه و چه در تماس با سایر طرف‌های بین المللی علاقه مند به توافق رسیدند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول