اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان عملیاتی شد

آغاز کاشت 30 هزار اصله درخت در شهرستان جم

خبرگزاری فارس: عملیات آغاز کاشت 30 هزار اصله درخت با حضور جمعی از مسئولان و مردم در شهرستان جم آغاز شد.

آغاز کاشت 30 هزار اصله درخت در شهرستان جم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان جم فرماندار جم صبح امروز در آیین کاشت 30 هزار اصله درخت در شهرستان جم اظهار داشت: این امر با پیشنهاد حسنوند استاندار بوشهر اجرایی شده که امیدوار هستیم با موفقیت انجام شود.

خلیل عبداللهی گفت: پیامبر اسلام (ص) می‌فرماید: «هر کس درختی بکارد و از آن محافظت کند تا ثمر دهد خداوند به اندازه ثمر آن به وی پاداش می‌دهد» که این مطلب نشانه فضیلت فراوان درخت و درختکاری در اسلام است.

وی اضافه کرد: کاشتن درخت برای انسان صدقه جاریه است و دین اسلام به احیای زمین و کاشت درختان همواره اهمیت زیادی داده و مردم را به این امر تشویق و ترغیب کرده تا جایی که بسیاری از بزرگان دین ما به این امر اشتغال داشته‌اند.

فرماندار شهرستان جم در ادامه با بیان اینکه درخت یکی از زیباترین مظاهر خلقت و جلوه‌ای از تجلیات آفریدگار عالم است افزود: درخت نماد آبادانی و شاخص سبزی، خرمی و مظهر زندگی و باعث تلطیف هوا و موجب آسایش و رفاه مردم و صفا و پاکی طبیعت است و در دین مقدس اسلام، بنابر آیات و روایات و سیره معصومین(ع) نیز می‌توانیم به نقش و اهمیت این نعمت و موهبت عظیم پروردگار عالم پی ببریم.

عبداللهی افزود: عملیات کاشت این درختان با همکاری شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، شرکت‌های نفت و گاز، مدیریت جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، راه و شهرسازی، پالایشگاه و شهرک‌های مستقر در منطقه اجرایی شده است.

سرپرست شهرداری جم نیز در این آیین متذکر شد: برحسب دستورات استاندار بوشهر عملیات اجرایی کاشت 30 هزار اصله درخت در شهرستان جم آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال کاشت این 30 هزار اصله نهال نیز به پایان برسانیم.

احمد علمداری خاطر نشان کرد: درختان از نوع نارنج، زیتون، لیمو، بلوط و... است که در شهرستان کاشت می‌شود.

انتهای پیام/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول