اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی:

تاسیسات گردشگری آذربایجان‌شرقی به سوی استفاده از انرژی‌های نو پیش می‌رود

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی گفت: تاسیسات گردشگری همچون هتل‌ها در استان به سوی استفاده از انرژی‌های نو پیش می‌روند.

تاسیسات گردشگری آذربایجان‌شرقی به سوی استفاده از انرژی‌های نو پیش می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی در مراسم افتتاح هتل آپارتمان خانه کارگر تبریز افزود: هتل آپارتمان 40 واحدی خانه کارگر تبریز نخستین هتل کشور است که از سیستم انرژی خورشیدی برای تهیه نیرو استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: این هتل برای تامین انرژی گرمایشی و سرمایشی خود از نور خورشید و انرژی پاک بهره گرفته که می‌تواند به الگویی برای ساخت اماکن اقامتی گردشگری در کشور تبدیل شود.

محمدی با اشاره به نیاز آذربایجان‌شرقی و به ویژه تبریز به توسعه اماکن اقامتی خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های خوب سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با شهرداری تبریز، هم‌اکنون هشت هتل در تبریز در دست ساخت قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با تاکید بر اینکه این سازمان در تلاش است تا تمامی توانمندی‌‌های آذربایجان‌شرقی را به رخ بکشد، اظهار کرد: ساخت هتل‌ها و مجتمع‌های اقامتی و تفریحی عرصه‌های سودآوری هستند که طی سال‌های اخیر توانسته علاقه‌مندان بسیاری را به سرمایه‌گذاری در آنها ترغیب کند.

محمدی آذربایجان‌شرقی را سردمدار سرمایه‌گذرای در کشور خواند و گفت: این استان جزو پنج استان برتر کشور در زمینه برخورداری از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: 18 منطقه از مجموع 46 منطقه نمونه گردشگری آذربایجان‌شرقی به سرمایه‌گذاران واگذار شده که در هر کدام از این مناطق سرمایه‌گذاری‌هایی به ارزش بالغ بر 400 میلیارد ریال در دست انجام است.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز نیز در این مراسم رشد و توسعه گردشگری در آذربایجان‌شرقی را در سایه تلاش‌های مدیران مرتبط با این حوزه به ویژه سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان عنوان کرد و گفت: این هتل آپارتمان برای تامین رفاه و آسایش کارگران و بازنشستگان کارگری استان و کشور در فضایی به وسعت 2 هزار متر مربع ساخته شده است.

کریم صادق‌زاده یادآور شد: در فاز دوم مجتمع رفاهی خانه کارگر تبریز احداث استخر، سونا و درمانگاه شبانه‌روزی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول