اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

بسیج ریشه در عاشورا دارد/ولایت‌مداری و سازش‌ناپذیری با دشمن از ویژگی‌های بسیجیان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ارتباط با ویژگی‌های بسیجیان گفت: ولایت‌مداری و سازش‌ناپذیری با دشمن دو ویژگی شاخصی است که در بین همه ویژگی‌های بسیجیان می‌درخشد.

بسیج ریشه در عاشورا دارد/ولایت‌مداری و سازش‌ناپذیری با دشمن از ویژگی‌های بسیجیان

سردار محمدرضا نقدی امروز در حاشیه مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که با حضور جمع کثیری از بسیجیان سلحشور ایران اسلامی در مرقد مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با شعار «بسیج در امتداد عاشورا» اظهار داشت: بسیج ریشه در عاشورا دارد، بسیج ریشه در آموزه‌های حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: بسیج با الگوگیری از قیام عاشورا وقتی که برای تکلیف به میدان می‌آید نگاهی به بزرگی دشمن ندارد و به این نگاه نمی‌کند که دشمن چه سلاحی دارد، دشمن هر چقدر هم بزرگ باشد و امکانات بیشتری داشته باشد ترس و واهمه‌ای در انجام تکلیف ندارد و این آموزه‌هایی است که کربلا به انسان‌ها و بشریت داده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این درس آزادیخواهی و ایستادگی در هر شرایطی و تحت هر فشاری را حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به همه بشریت و آزادگان جهان داده است و بسیج هم مولود همین تفکر است و بنابراین بسیج امتداد عاشورا است.

 

* ولایت‌مداری و سازش‌ناپذیری با دشمن دو ویژگی برجسته بسیجیان است

سردار نقدی در ارتباط با ویژگی‌های شاخص بسیجیان امروز بیان داشت: ویژگی‌های بسیجیان امروز همان مشخصاتی است که امام راحل ترسیم فرمودند اخلاص، تواضع و سادگی و در راس تمام خصوصیات بسیجیان دو ویژگی می‌درخشد که نخستین ویژگی ولایت‌مداری یعنی اطاعت با معرفت از ولایت، دانشمندترین و حکیم‌ترین و با تقواترین انسان روزگار است و دوم سازش‌ناپذیری با دشمن و تبری از دشمن است.

وی یادآور شد: این دو ویژگی، خصوصیاتی است که خدا در قرآن برای حزب‌اللهی‌ها که همان بسیجیان هستند ذکر کرده است و آنها را می‌توان به این برجستگی شناخت و هر بسیجی که می‌خواهد بسیجی بماند باید بعد از ایمان به خداوند متعال این دو ویژگی را در خودش خیلی برجسته حفظ کند.

 

* به‌زودی برنامه آموزشی سبک زندگی اسلامی ارائه می‌شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ارتباط با ارائه برنامه سبک زندگی اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر کار مطالعاتی در این راستا انجام می‌دهیم و در ماه‌های آینده برنامه‌ آموزشی خیلی گسترده‌ای در ارتباط با سبک زندگی که مقام معظم رهبری تاکید فرموده‌اند را در خود بسیج و نهایتا به جامعه تعمیم می‌دهیم.

انتهای پیام/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول